Redukcja zadań administracyjnych, lepsza i bardziej efektywna kontrola całego parku flotowego dzięki WEBFLEET Asset Tracking
Firma transportowa Brit-Pol zlokalizowana w Batley North Killingholme w Wielkiej Brytanii obsługuje rynek przewozów krajowych i międzynarodowych już od ponad 10 lat. Wraz z rozbudową floty przedsiębiorstwo realizuje plan ekspansji na nowe rynki, w efekcie czego, firma rodzinna rozwinęła się w prawdziwe europejską organizację.

Bliskość portów Killingholme, Immingham i Hull oraz własna flota licząca 100 samochodów ciężarowych sprawiła, że firma wyspecjalizowała się w przewozie kontenerów i pozwoliła zaoferować klientom pełen załadunek oraz dalszy transport na terenie całej Wielkiej Brytanii. Brit-Pol zwiekszyła zasięg usług i wsparcia w transporcie dla klientów na terenie Uniii Europejskiej. W drugiej połowie 2020 otwarta została spółka Brit-Pol Polska z siedzibą w Warszawie, co przyczyniło się do podniesienia jakości poprzez serwis dla dotychczasowych i nowych klientów na terenie innych krajów, jak również przewóz innymi środkami transportu. Obecnie Brit-Pol dysponuje ponad 300 naczepami typu skelleton, standard i mega zarówno do transportu drogowego jak i intermidalnego. Flota ponad 120 ciągników siodłowych znacząco wpływa na udział w transporcie na rynku Brytjskim i Unijnym. Nowe zasoby umożliwią operatorowi dalsze skuteczne poszerzanie działalności i świadczenie usług na terenie Beneluxu oraz całej Europy.
Jak działać efektywniej i utrzymać jakość obsługi klientów?
Kluczem do sukcesu firmy Brit-Pol od zawsze była jakość świadczonych usług przewozowych. Przy dynamicznym rozwoju skali działalności, zarówno pod kątem geograficznym, jak i liczby zleceń oraz rozbudowie floty, oczywistym stało się, że chcąc utrzymać wysoki poziom obsługi, konieczna jest automatyzacja części procesów, lepszy monitoring i planowanie transportu.
Szczególnym wyzwaniem stało się operowanie dużą liczbą naczep, przepinanych w trakcie całego procesu transportowego i zapewnienie bezpieczeństwa oraz wiarygodnych danych o przewożonym ładunku. Zarząd firmy doszedł do wniosku, że system telematyczny montowany w naczepach będzie tutaj istotnym wsparciem. Poszukiwano rozwiązania, które byłoby proste w montażu i eksploatacji i które można elastycznie rozbudowywać o nowe funkcjonalności.

„Pragnąc zapewnić najwyższą jakość inwestujemy we flotę i park maszynowy” – mówi Adam Zegocki, CEO Firmy Brit-Pol. „Wszystkie nasze naczepy są praktycznie nowe i przewożą wartościowe ładunki. Chcemy mieć pełną informację, dostępną 24/7 o tym gdzie się znajdują i jak są wykorzystywane. Chcemy również udostępniać te informacje naszym klientom, aby mieli pewność, że dostawa przebiega zgodnie z planem.”
Pełna kontrola i większa wydajność dzięki WEBFLEET Asset Tracking
Rozbudowa floty skłoniła firmę do przeanalizowania dostępnych rozwiązań telematycznych pod kątem swoich potrzeb. Najlepszym wyborem okazał się WEBFLEET Asset Tracking. 120 nowych naczep Brit-Pol wyposażonych zostanie w urządzenia Link 340 z własnym zasilaniem pozwalającymi na przesyłanie danych lokalizacyjnych nawet do 90 dni po odłączeniu od źródła. Firma może monitorować pozycję, ale co najważniejsze, dzięki funkcji łączenia z ciągnikami (z ang. coupling) ma całkowitą pewność, że właściwe naczepy zostały przypisane do właściwych pojazdów, znajdują się na właściwych trasach i realizują właściwe zamówienia.
Firma w każdej chwili może podejrzeć widok trasy i dostarczyć dokładne dane klientom, a dzięki natychmiastowym powiadomieniom o wykryciu ruchu czy przekroczeniu granic wyznaczonego obszaru może zwiększyć bezpieczeństwo oraz swoją wiarygodność.
„Instalacje odbywają się bardzo sprawnie, więc liczymy, że w przeciągu zaledwie kilku tygodni cała nasza flota zostanie wprowadzona do kontroli WEBFLEET”– komentuje Artur Stefański z Brit-Pol. „Czekamy jeszcze na pełne uruchomienie, ale odkąd zaczęliśmy korzystać z WEBFLEET Asset Tracking, jakość naszego serwisu znacznie wzrosła. Zdecydowanie skrócił się też czas planowania i obsługi zleceń, bo wszystkie naczepy i ciągniki na bieżąco monitorujemy na jednym ekranie, w ramach jednej platformy.”
Pełen wgląd w dane, prosta integracja, rozwojowy produkt
Poza wyświetlaniem bieżącej pozycji naczepy na mapie, zarządzający flotą mają wgląd w dane dotyczące wydajności ich wykorzystania i mogą łatwo planować prace serwisowe, tak by unikać niepotrzebnych przestojów i utrzymać wysoką wartość parku flotowego. Zadania konserwacyjne mogą być organizowane w oparciu o drogomierz, czas pracy lub datę ostatniego przeglądu.
„Naszymi dostawcami parku maszynowego są czołowi producenci naczep i ciągników” – mówi Sebastian Zegocki, Brit-Pol – „Współpraca z liderami rynkowymi daje nam pewność, że otrzymujemy produkt najwyższej jakości, odpowiedni serwis oraz podążanie za trendami rynkowymi. Tak samo postąpiliśmy w przypadku telematyki. WEBFLEET to rozwiązanie nr 1 w Europie i jesteśmy przekonani, że możemy liczyć na wsparcie techniczne i ciągły rozwój produktu.”

Usługa WEBFLEET Asset Tracking jest kolejnym etapem rozwoju systemu telematycznego w firmie Brit-Pol. Operator zainstalował już w swoich ciągnikach siodłowych urządzenia LINK 710 oraz terminale kierowców PRO 8457 oraz korzysta z funkcjonalności TACHOMANAGER. Zapewnia to firmie pełen wgląd w dane o pojazdach, kierowcach, odbywanych podróżach oraz umożliwia zdalne pobieranie danych z tachografów, sprawną komunikację z kierowcami i obsługę zleceń w ramach jednej platformy. Dodatkowo WEBFLEET zintegrowany został z zewnętrznym systemem TMS, co znacznie uprościło zarządzanie danymi w ramach firmy. Same urzadzenia są przyjazne w obsłudze manualnej, soft jest intuicyjny, a design z klasą stawia produkt na czele listy podobnych urządzeń.