Partnerzy portalu

Efektywny transport intermodalny dzięki monitoringowi zasobów

Rynek intermodalnego transportu przeżywa prawdziwy boom wraz ze wzrastającą liczbą zleceń, rosnącymi oczekiwaniami konsumentów dotyczących czasu dostawy czy wpływu na środowisko oraz zwiększającymi się kosztami funkcjonowania firm transportowych. Przewoźnicy szukają rozwiązań, które zapewnią im skuteczny monitoring i kontrolę nad całym procesem transportowym oraz oszczędności. Jednym z pomocnych narzędzi w tym obszarze jest WEBFLEET Asset Tracking.

Źródło: Webfleet Solutions

Transport intermodalny w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie – według danych GUS w 2019 r. nastąpił ponad 10% wzrost liczby przeładunków w terminalach intermodalnych w porównaniu z 2018 r.[1] Wynika to między innymi z coraz większego popytu na towary, w tym także na towary z Chin (np. z AliExpress), które często są przewożone właśnie tą metodą. Jest on również bardzo elastyczny dzięki wykorzystaniu transportu morskiego i kolejowego na długich dystansach i po ustalonych trasach, a z transportu drogowego korzysta jedynie na pierwszym i ostatnim etapie przewozu. Jest on również bardziej ekologiczny, dzięki wykorzystaniu między innymi transportu kolejowego.

Firmy transportowe mogą skorzystać z tego trendu, gdyż transport intermodalny pozwala im realizować znacznie więcej zamówień w szybszy i bardziej efektywny sposób. Jednak wzrost liczby realizowanych zleceń przy wykorzystaniu kilku rodzajów transportu komplikuje proces dostawy i zwiększa koszty funkcjonowania firmy. Znacząco wzrasta wtedy ryzyko utraty lub większych opóźnień w dostawie towaru ze względu na pomyłkę dotyczącą załadunku towaru do odpowiedniej naczepy, a następnie połączenia jej z odpowiednim ciągnikiem i wysłaniem pod właściwy adres. W takiej sytuacji pomocne mogą okazać się rozwiązania cyfrowe, czyli telematyka zasobów – mówi Dariusz Terlecki, dyrektor sprzedaży odpowiedzialny za Polskę i region CEE w Webfleet Solutions.

Jednym z takich rozwiązań jest usługa WEBFLEET Asset Tracking oferowana przez Webfleet Solutions. Dzięki niemu, poza pozycją i osiągami ciągników, firmy transportowe otrzymują dokładne dane o tym, jak pracują ich naczepy – monitorują przewożony w nich ładunek i mają pewność, że właściwa naczepa została sparowana z odpowiednim ciągnikiem. Asset Tracking można dodatkowo stosować także w przyczepach z wymiennym nadwoziem (BDF). W ten sposób redukuje się zadania administracyjne i usprawnia kontrolę całego parku flotowego. To rozwiązanie umożliwia skuteczne operowanie dużą liczbą pojazdów i naczep – w tym przepinanie ich w trakcie całego procesu transportowego. To realny wzrost jakości świadczonych usług, nawet wtedy, gdy firma szybko się rozwija, a liczba realizowanych zleceń szybko rośnie – mówi Dariusz Terlecki.

W śledzeniu i zarządzaniu procesem pomaga LINK 340. Jest to niewielkie urządzenie, odporne na wilgoć i warunki zewnętrzne, które może być montowane w różnego rodzaju naczepach, maszynach i innych wartościowych zasobach. Urządzenie posiada wewnętrzną baterię, dzięki której nawet po odłączeniu od źródła zasilania, możliwe jest przesyłanie danych lokalizacyjnych przez okres 90 dni. System powiadomień informuje również o przekroczeniu zdefiniowanych obszarów czy wykryciu ruchu co zwiększa bezpieczeństwo ładunku i pozwala redukować liczbę nadużyć. WEBFLEET Asset Tracking pomaga także usprawnić planowanie prac serwisowych w oparciu o drogomierz, czas pracy lub datę ostatniego przeglądu. W zależności od potrzeb przewoźnika system można rozbudowywać o dodatkowe funkcjonalności zapewniające odczyt danych informujących zarówno o otwarciu przestrzeni ładunkowej czy temperaturze przewożonych produktów – co stanowi kolejne zabezpieczenie przewożonego towaru.

Źródło: Webfleet Solutions

Przykładem firmy, która z sukcesem wykorzystuje rozwiązanie WEBFLEET Asset Tracking jest wyspecjalizowana w przewozie kontenerów firma Brit-Pol, która oferuje klientom załadunek oraz dalszy transport na terenie całej Wielkiej Brytanii, Polski oraz innych krajów EU.  Pragnąc zapewnić najwyższą jakość inwestujemy we flotę i park maszynowy – mówi Adam Zegocki, CEO Firmy Brit-Pol. Wszystkie nasze naczepy są praktycznie nowe i przewożą wartościowe ładunki. Chcemy mieć pełną informację, dostępną 24/7 o tym gdzie się znajdują i jak są wykorzystywane. Chcemy również udostępniać te informacje naszym klientom, aby mieli pewność, że dostawa przebiega zgodnie z planem. Jak zapewnia firma, dzięki między innymi WEBFLEET Asset Tracking spadły koszty obsługi floty. Usługa WEBFLEET Asset Tracking jest kolejnym etapem rozwoju systemu telematycznego w firmie Brit-Pol. Operator zainstalował już w swoich ciągnikach siodłowych urządzenia LINK 710, terminale kierowców PRO8375 oraz korzysta z funkcjonalności TACHOMANAGER. Zapewnia to firmie pełen wgląd w dane o pojazdach, kierowcach, odbywanych podróżach oraz umożliwia zdalne pobieranie danych z tachografów, sprawną komunikację z kierowcami i obsługę zleceń w ramach jednej platformy. Instalacje odbywają się bardzo sprawnie, więc liczymy, że w przeciągu zaledwie kilku tygodni cała nasza flota zostanie wprowadzona do kontroli WEBFLEET – komentuje Artur Stefański z Brit-Pol. Czekamy jeszcze na pełne uruchomienie, ale odkąd zaczęliśmy korzystać z WEBFLEET Asset Tracking, jakość naszego serwisu znacznie wzrosła. Zdecydowanie skrócił się też czas planowania i obsługi zleceń, bo wszystkie naczepy i ciągniki na bieżąco monitorujemy na jednym ekranie, w ramach jednej platformy. Dodatkowo WEBFLEET zintegrowany został z zewnętrznym systemem TMS, co znacznie uprościło zarządzanie danymi w ramach firmy.

Znaczenie transportu intermodalnego stale rośnie, a wraz z nim rozwija się potrzeba kompleksowego monitoringu zasobów. WEBFLEET Asstet Tracking pozwala w pełni zarządzać przepływem towarów w transporcie intermodalnym, kontrolować procesy w czasie rzeczywistym, podejmować optymalne decyzje, a tym samym oszczędzać.

Sprawdź, jak to działa…

Więcej informacji: https://www.webfleet.com/pl_pl/webfleet/


[1]https://stat.gov.pl/download/gfx/portalinformacyjny/pl/defaultaktualnosci/5511/14/3/1/transport_intermodalny_w_polsce_w_2018_r..pdf

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close