Świetna passa przewozów intermodalnych NJS
W maju między Chinami a Europą odprawiono 1357 pociągów, o 31 proc. więcej niż rok wcześniej.

Jak informuje chińska Narodowa Komisja Rozwoju i Reform (NDRC), przewieziono nimi w zeszłym miesiącu 131.000 TEU, aż o 40 procent więcej rok do roku, donosi agencja Xinhua.
W ciągu pierwszych pięciu miesięcy za pośrednictwem międzykontynentalnej trasy kolejowej (Nowy Jedwabny Szlak) wysłano łącznie towary w 3,55 mln TEU blisko 37 tys. składami pociągów.
Pociągi towarowe dotarły do ponad 160 miast w 22 krajach europejskich, wynika z danych NDRC.
Zastępca szefa NDRC Ning Jizhe podkreślił, że Chiny „zintensyfikują wysiłki na rzecz koordynacji usług kolejowych ze współpracą gospodarczą i handlową”. Więcej pracy zostanie wykonane w celu modernizacji niektórych głównych odcinków celnych i kolejowych, w celu poprawy usług i infrastruktury na trasie pociągu.
W informacji oficjalnej agencji rządowej nie podano, czy i z jakimi problemami boryka się logistyka kolejowa na trasie z Chin do Europy, choć wcześniej spedytorzy zachodni wskazywali m.in. na duże opóźnienia w nadawaniu pociągów i przestoje podczas przekraczania granicy ChRL – Kazachstan.
Tak duża dynamika przewozów intermodalnych NJS odzwierciedla zarówno relatywnie niskie przewozy w I półroczu 2020 r., jak i jest reakcją na problemy w transporcie morskim oraz drożejące stawki frachtu.
Jeżeli także w kolejnych miesiącach utrzyma się podobna dynamika przewozów koleją, to jest szansa, że między Chinami a Europą przewiezionych zostanie lądem znacznie ponad ¼ wolumenu ładunków, wcześniej tradycyjnie transportowanych morzem.
Czytaj również: Rekord przewozów intermodalnych NJS, z dwiema łyżkami dziegciu