Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Pierwszy krok do wznowienia produkcji wagonów w Gniewczynie

Rada Nadzorcza PKP Cargo S.A. wyraziła zgodę na zawarcie umów z Forespo Poland S.A. dotyczących nabycia nieruchomości i ruchomości po byłej Fabryce Wagonów Gniewczyna S.A. Dzisiejsza decyzja Rady Nadzorczej Spółki to pierwszy krok do wznowienia produkcji wagonów w tym zakładzie. 

Gniewczyna

Forespo Poland S.A. to podmiot zależny spółki Forespo ze Słowacji, który jest właścicielem majątku po dawnej fabryce wagonów towarowych w Gniewczynie Łańcuckiej koło Przeworska (Podkarpacie). Obecnie nie jest tu prowadzona produkcja taboru, ale Forespo Poland S.A. ma w swoim ręku nieruchomości  z halami produkcyjnymi, magazynami i obiektami biurowymi oraz bocznicą kolejową. W liście intencyjnym, podpisanym we wrześniu 2019 roku, PKP Cargo S.A. zadeklarowało, że wyremontuje i przystosuje zakład do wznowienia produkcji. 

W związku z tym 7 czerwca 2021 r. Rada Nadzorcza wyraziła zgodę na nabycie przez PKP Cargo S.A. od Forespo Poland S.A. praw użytkowania wieczystego oraz własności nieruchomości a także ruchomości po byłej Fabryce Wagonów Gniewczyna S.A. Łączna ostateczna cena sprzedaży nieruchomości i ruchomości objętych umową wynosi prawie 7,4 mln euro brutto. Umowa przenosząca własność nieruchomości i ruchomości zostanie zawarta najpóźniej do 30 kwietnia 2022 r.

– Zgoda Rady Nadzorczej była niezbędna do podpisania umowy z Forespo, co mamy nadzieję nastąpi w najbliższym czasie. Chcemy potem jak najszybciej przystąpić do prac przygotowawczych przed ponownym uruchomieniem produkcji wagonów – podkreśla Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo S.A. Prezes zaznacza jednocześnie, że decyzja o wznowieniu działalności fabryki w Gniewczynie jest podyktowana potrzebami rynku kolejowego. – W Polsce i Europie zaczyna być odczuwalny brak wagonów towarowych. Widać to było choćby przy okazji przetargów na zakup taboru z unijnym dofinansowaniem. Część przewoźników miała bowiem problemy z zapewnieniem sobie terminowych dostaw wagonów, były też przypadki, że z braku możliwości technicznych wykonania zamówienia nie dochodziło do podpisania umów z producentami – wyjaśnia Czesław Warsewicz. Prezes PKP Cargo S.A. nie ma wątpliwości, że fabryka w Gniewczynie okaże się sukcesem biznesowym. 

Czytaj również: PKP Cargo i Greenbrier chcą uruchomić produkcję wagonów

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close