Partnerzy portalu

Zakończono budowę linii do terminalu w Fényeslitke

Zakończono budowę normalnotorowej linii kolejowej, prowadzącej do nowego terminalu na Nowym Jedwabnym Szlaku na Węgrzech. W miejscowości Fényeslitke powstaje jeden w największych hubów przeładunkowych w Europie.

Fényeslitke
fot. EWG

Spółka East-West Intermodális Logisztikai oddała 26 maja do użytku normalnotorową linię kolejową łączącą stację kolejową Fényeslitke z nowym terminalem, który powstanie we wschodnich Węgrzech nieopodal granicy ukraińskiej. Obiekt będzie umożliwiał przeładunek kontenerów na styku linii normalnotorowych i szerokotorowych. Infrastruktura torowa została wybudowana przez spółkę prywatną, ale zostanie przekazana węgierskiemu zarządcy infrastruktury MÁV Zrt. Połączenie z Ukrainą zapewnia szerokotorowa linia Chop-Záhony-Komoró.

Powstający w Fényeslitke East-West Gate terminal będzie największym tego typu obiektem w Europie, który może stać się jednym z kluczowych hubów na Nowym Jedwabnym Szlaku łączącym Azję z UE. Docelowe zdolności przeładunkowe terminalu mają wynieść 1 mln TEU rocznie.

Nowoczesny hub

W związku z inwestycją MÁV Zrt realizuje wartą trzech mld forintów modernizację publicznej sieci kolejowej, w ramach której położonych zostanie 10 km torów. Na terenie terminalu powstanie dodatkowo 5 torów normalnych i 5 szerokotorowych. Nowy terminal dostosowany będzie do jednoczesnej obsługi czterech składów o długości 740 m. Przeładunki kontenerów będą wykonywane za pomocą trzech suwnic RMG. Terminal będzie też przeładowywał tank kontenery i naczepy samochodowe (z wykorzystaniem technologii NIKRASA). Węgrzy zapowiadają także, że nowy obiekt będzie pierwszym w Europie, który będzie wykorzystywał technologię 5G do komunikacji wewnętrznej.  

Czytaj także: Węgrzy budują największy lądowy terminal przeładunkowy w Europie

W sąsiedztwie terminalu powstanie łącznie pół miliona metrów kwadratowych powierzchni magazynowej, montażowej lub produkcyjnej, a 45-tonowe suwnice obiektu będą także obsługiwać materiały, takie jak: jako pojemniki na gaz i chemikalia. Budowa terminalu ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2022 r. Obiekt będzie zatrudniał 130 – 140 osób, a koszt inwestycji wynosi 61 mln euro.

Spółka East-West Intermodális Logisztikai deklaruje duże zainteresowanie nowym obiektem ze strony firm z Chin, Kazachstanu i Japonii. Obecnie za największy problem w uruchamianiu nowych pociągów na Nowym Jedwabnym Szlaku uważana jest niedostateczna przepustowość na kolejowych przejściach granicznych na styku linii normalno- i szerokotorowych. Powoduje to poszukiwanie alternatywnych tras dla przewozów i składnia inwestorów do budowy nowych terminali, które będą w stanie obsłużyć stale rosnący ruch na intermodalnych szlakach Azja – Europa.

Czytaj także: PKP LHS z dofinansowaniem na budowę terminalu w Woli Baranowskiej

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close