Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Siemens Mobility rozwija prace nad technologią wodorową w lokomotywach

Tagi: Siemens, wodór,

Siemens Mobility i Helmholtz Institute Erlangen-Nuremberg uzgodniły wspólne badania nad zastosowaniem technologii wodorowej LOHC w transporcie kolejowym. Testy obejmą między innymi zastosowanie wodoru w lokomotywie Vectron.

LOHC
fot. Siemens

Wykorzystanie technologii wodorowej w transporcie kolejowym staje się coraz ważniejsze jako rozwiązanie zmniejszające emisje CO2 i pomagające w osiągnięciu celów klimatycznych. W ostatnich latach Siemens Mobility opracował napędzany wodorem zespół trakcyjny Mireo Plus H. W tej technologii wodór jest tankowany w postaci gazu i musi być utrzymywany pod wysokim ciśnieniem, aby osiągnąć wymaganą wysoką gęstość energetyczną. 

Instytut Helmholtza w Erlangen-Norymberdzejest liderem w dziedzinie technologii LOHC. W tym procesie organiczny płynny nośnik pochłania wodór i uwalnia go tylko wtedy, gdy jest to potrzebne. Wodór jest więc związany chemicznie i nie może uciec w postaci gazowej. W ten sposób można go bezpiecznie przygotować i przechowywać oraz niedrogo transportować. Przechowywanie pod wysokim ciśnieniem lub w niskich temperaturach nie jest już konieczne. Szczególna zaleta tej technologii: LOHC nadaje się również do wytwarzania energii elektrycznej na pokładzie w zastosowaniach mobilnych, takich jak pociągi.

– Siemens Mobility jest szczególnie zadowolony z nawiązania partnerstwa z renomowanym Helmholtz Institute Erlangen-Nuremberg w celu opracowania technologii ciekłego nośnika wodoru organicznego w transporcie kolejowym. Technologia wodorowa to obiecujące rozwiązanie, które sprawi, że transport kolejowy stanie się neutralny dla klimatu. A ponieważ zrównoważony rozwój ma dla nas bardzo wysoki priorytet w Siemens Mobility, dostarczamy lokomotywę Vectron do testowania technologii LOHC – powiedział Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock, Siemens Mobility. 

Czytaj również: Siemens Mobility zmodernizuje największą towarową stację kolejową w Holandii

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close