Partnerzy portalu

Metrans podwoił przewozy ładunków na Nowym Jedwabnym Szlaku

Metrans podwoił liczbę kontenerów przetransportowanych na kolejowym Jedwabnym Szlaku między Chinami a Europą o 114% w roku 2020.

Metrans podwoił
fot. HHLA / Thies Rätzke

Od kilku lat dynamicznie rośnie liczba pociągów kursujących na szlakach transeuroazjatyckich oraz liczba kontenerów transportowanych kolejami na tym kierunku. Pandemia koronawiusa spowodowała pojawienie się problemów „wąskich gardeł” w żegludze oceanicznej, co dodatkowo przyspieszyło rozwój połączeń kolejowych. Wg. firmy konsultingowej Roland Berger w 2020 r. pociągi na Nowym Jedwabnym Szlaku przetransportowały 878 tys TEU. Międzynarodowa organizacja kolejowa UIC prognozuje, że liczba ta podwoi się do 2025 r.

Zobacz także: Kolejne kraje chcą uczestniczyć w rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku

Również przewoźnik należący do grupy HHLA korzysta na tym trendzie. Spółka, która jest jednym z największych dostawców usług przewozu ładunków między portami a destynacjami wewnątrz lądu w Europie Środkowej, rozwija także usługi na szlakach Chiny — Europa, na których w 2020 r. uruchomiła 913 pociągów (w 2019 r. 426 pociągów). Oznacza to wzrost o 114% rok do roku. Większy przyrost nastąpił w przewozach ładunków importowych (+131%). Ogółem Metrans na Nowym Jedwabnym Szlaku przewiozł 30 tys. TEU.

— 30 lat temu zaczęliśmy przewozić kontenery morskie z portów do głębi lądu uruchamiając stałe regularne połączenie między Hamburgiem a Pragą. Od tego czasu nasza sieć połączeń między europejskimi lądami a regionami rozwijała się każdego roku. Dodatkowo jesteśmy jednym z największych dostawców usług na najszybciej rozwijającym się rynku: przewozach kolejowych między Chinami a Europą — skomentował Peter Kiss, prezes Metrans.

Klienci obecnie mogą wybrać różne destynacje w Chinach jako punkt startu lub końca trasy pociągu. Między 60 a 80 pociagów Metrans każdego miesiąca łączy różne miasta Europy z kluczowymi centrami gospodarczymi Chin w tym Zhengzhou, Xi’an i Jinhua. Metrans we współpracy z partnerami, formuje pociągi blokowe w Chinach, a następnie dzięki trakcji różnych przewoźników składy docierają do hubów na korytarzach euroazjatyckich. Huby te to Małaszewicze na granicy polsko – białoruskiej i terminal Dobra na Słowacji. Z tych ośrodków kontenery są dystrybuowane przez sieć połączeń Metrans. Głównymi hubami przewoźnika w Europie są Budapeszt, Praga, Ceska Trebowa, Poznań i Dunajska Streda.

Port Hamburg jest centralnym ośrodkiem handlu chińsko — niemieckiego, zarówno drogą morską jak i lądową. Ponad połowa ładunków transportowanych między tymi krajami, przechodzi przez to miasto głównie drogą morską. Tylko w 2020 r. w porcie Hamburg przeładowano 2,4 mln TEU, przetransportowanych z i do tego portu przez 15 armatorów obsługujących handel z Chinami. Hamburg obsługiwany jest też gęsta siecią połączeń kolejowych zarówno wahadłowych jak i blokowych. Każdego tygodnia z i do niemieckiego portu odjeżdża 1960 pociągów, a w liczbie tej jest 230 połączeń kolejowych z Chinami.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close