Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

8 lat Langowski Logistics na Nowym Jedwabnym Szlaku

W maju 2013 roku 9 kontenerów 40’ pełnych walizek podróżnych wyruszyło z Chin koleją w niezwykle malowniczą podróż do Polski. Tak właśnie rozpoczęła się pierwsza przygoda Langowski Logistics na Nowym Jedwabnym Szlaku.

8 lat Langowski Logistics na Nowym Jedwabnym Szlaku
Źródło: Langowski Logistics

Realizacja tego transportu była oczywiście efektem wcześniejszych analiz, rozpoznania możliwości transportu kolejowego z Chin, zawarcia umów z operatorami kolejowymi i oczywiście pozyskania pierwszych klientów.

Oficjalnie inicjatywa znana jako Nowy Jedwabny Szlak (z ang. „New Silk Road”), ale również jako Jeden pas, jedna droga (z ang. One Belt, One Road) została przedstawiona przez władze Państwa Środka we wrześniu 2013 roku, podczas wizyty prezydenta Xi Jinpinga w Kazachstanie.

Jednak eksploracja drogi kolejowej z Chin do Europy rozpoczęła się już kilka lat wcześniej, a dokładnie w styczniu 2008 roku. Władze kolejowe z sześciu krajów podpisały wówczas memorandum o rozszerzeniu współpracy w zakresie transportu kolejowego, które miało zwiększyć handel i przepływy ładunków między Azją a Europą. Sześć krajów – Chiny, Mongolia, Rosja, Białoruś, Polska i Niemcy – zgodziły się wówczas stworzyć warunki, które utorują drogę dla regularnych przewozów kontenerowych między Azją a Europą.

Aby uczcić to porozumienie jeszcze w styczniu 2008 roku do Europy wyruszył pierwszy skład towarowy, który pokonał trasę z Pekinu do Hamburga w 18 dni. Był to początek Nowego Jedwabnego Szlaku (NJS), choć wówczas inicjatywa ta nie była jeszcze określana w ten sposób. W kolejnych latach do projektu dołączyli kolejni operatorzy kolejowi, również europejscy, którzy zaczęli organizować połączenia kolejowe z innych chińskich miast i prowincji. Nie były to jeszcze stałe regularne połączenia, a raczej miały one charakter doświadczalny, gdzie testowano kolejne trasy, procedury i przepisy związane chociażby z różnicą w przepisach celnych i dotyczące kontroli granicznych w różnych państwach na trasie pociągu.

Źródło: Langowski Logistics

Prawdziwy rozkwit Nowego Jedwabnego Szlaku nastąpił jednak po roku 2013 i wspomnianym już wystąpieniu prezydenta Chin. Zaczęto uruchamiać wówczas regularne połączenia kolejowe z chińskich miast do europejskich. Powstały dwa główne korytarze Trans China Route (TCR) i Trans Siberian Route (TSR). Trasa TCR wiedzie z Chin przez Kazachstan, Rosję, Białoruś i bramę do Unii Europejskiej – Polskę. Natomiast TSR z Chin przez Mongolię, Rosję, Białoruś i Polskę.

Ze względu na swoje położenie geograficzne Polska, jest ważnym punktem na trasie kolejowej Nowego Jedwabnego Szlaku. Nasza granica stanowi jednocześnie granicę Unii Europejskiej. Dzięki temu poczynione zostały ogromne inwestycje infrastrukturalne w naszym kraju, choćby trwająca budowa nowego terminala w Małaszewiczach, które są pierwszym przystankiem dla pociągów z Chin po polskiej stronie granicy.

Inicjatywa Nowego Jedwabnego Szlaku miała również ogromny wpływ na rozwój firm logistycznych, w tym Langowski Logistics. Po realizacji pierwszego transportu kolejowego z Chin pojawili się kolejni klienci firmy, chętni do skorzystania z tej alternatywy dla transportu morskiego. Warto przypomnieć, że transport kolejowy z Chin zajmuje dzisiaj około 8-14 dni a transport morski średnio 40-50 dni.

Pierwszy serwis drobnicowi na Nowym Jedwabnym Szlaku Langowski Logistics zrealizowała w marcu 2014 roku. Były to kabiny prysznicowe – 20 paczek o wadze 3t i objętości prawie 12 CBM.
W kolejnych miesiącach ilość chętnych na serwis kolejowy rosła coraz bardziej, dlatego Zarząd firmy podjął na początku 2015 roku decyzję o utworzeniu działu poświęconemu tylko transportowi kolejowemu i rozpoczęła się nowa, niezwykła historia firmy. Otwarcie własnych magazynów w Pruszkowie k. Warszawy oraz w Łodzi również podyktowane było faktem zwiększonej ilości obsługiwanych przez firmę ładunków, które dotarły koleją do Polski. W obu magazynach mają miejsce rozformowania kontenerów, przeładunki i przygotowanie ładunków do dalszej drogi do klientów końcowych w Polsce i Europie.
Langowski Logistics organizuje także regularne konsole eksportowe do Chin i magazyny te wykorzystywane są do formowania kontenerów eksportowych.

Źródło: Langowski Logistics

Bardzo ważnym momentem w rozwoju firmy i wsparciu rozwoju połączeń kolejowych z Chin było dołączenie do sieci „New Silk Road Network” i zostanie jej członkiem założycielem. Sieć ta zrzesza firmy spedycyjne, logistyczne, transportowe, agentów celnych, a także operatorów i firm świadczących inne powiązane usługi, które za cel obrały sobie wymianę wiedzy, wzajemne wsparcie i dalszy rozwój NJS.

Dzisiaj w firmie funkcjonują trzy działy związane z transportem kolejowym. Jeden zajmuję się zakupem frachtu kolejowego, drugi obsługą agentów związanych z Nowym Jedwabnym Szlakiem a trzeci obsługą klientów strategicznych. Dzisiaj  śmiało można powiedzieć, że Langowski Logistics jest ekspertem w dziedzinie przewozów kolejowych z Chin. Warto w tym miejscu dodać, że Nowy Jedwabny Szlak wykorzystywany jest nie tylko do transportu ładunków z Chin, ale również z innych części Azji w tym z Japonii i Korei Południowej, gdzie najpierw ładunki drogą morską trafiają do chińskich terminali.

Zeszły rok udowodnił jak wielkie jest znaczenie alternatywnych dla transportu morskiego i lotniczego połączeń z Azją. Ze względu na panującego koronawirusa zawieszono loty międzykontynentalne, pojawiły się problemy z dostępnością kontenerów w portach morskich. Efektem tego był zdecydowany wzrost znaczenia kolei, która osiągnęła kolejne rekordy w wolumenie przetransportowanych ładunków. W kolejnych latach liczba pociągów przemierzających trasę z Chin do Europy powinna wciąż wzrastać, zwłaszcza dlatego, że dzisiaj stawki frachtu morskiego i kolejowego są na zbliżonym poziomie.

_

8 lat Langowski Logistics na Nowym Jedwabnym Szlaku
Źródło: Langowski Logistics

Langowski Logistics to polska firma rodzinna założona w Gdyni w 2004 roku. Działa na arenie międzynarodowej realizując usługi transportu kolejowego, morskiego, lotniczego i drogowego. Posiada 5 własnych magazynów składowo-przeładunkowych oraz własną Agencję Celną. Wielokrotnie realizowała również transport ładunków nienormatywnych i militarnych.

Firmę tworzy dzisiaj ponad 180 specjalistów świadczących usługi transportowe i magazynowe na najwyższym poziomie, a sieć ponad 1500 agentów na całym świecie umożliwia sprawną dostawę ładunków do dowolnego miejsca na Ziemi.

Czytaj również: Langowski Logistics buduje sieć współpracy na Nowym Jedwabnym Szlaku

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close