Langowski Logistics buduje sieć współpracy na Nowym Jedwabnym Szlaku
Langowski Logistics notuje zwiększoną liczbę frachtów na kierunku chińskim. Niedawno spółka ta uruchomiła nowy magazyn obsługujący przesyłki kolejowe oraz rozpoczęła współpracę z organizacją New Silk Road Network (NSRN).
Langowski Logistics jest pierwszą polską firmą, która weszła do NSRN – organizacji skupiające podmioty działające na kolejowym Nowym Jedwabnym Szlaku Chiny – Europa. Polska firma jest członkiem założycielem stowarzyszenia. — Dzięki tak silnej pozycji wyjściowej, możemy realnie wpływać na kształt sieci oraz kierunku w jakim będzie podążać. Mamy również wpływ m.in. na wybór członków, dywersyfikację zakresu usług przez nich oferowanych czy coroczne spotkania sieci. Poza tym postanowiliśmy dołączyć do NSRN jako pierwsza polska firma spedycyjna, co dało nam już na starcie przewagę nad potencjalną konkurencją na rynku — komentuje Marcin Mądry, Business Development Manager Langowski Logistics.
Uczestnictwo w organizacji pomaga budować sieć powiązań biznesowych. Ruch na szlakach intermodalnych łączących Chiny z Europą rośnie mimo przejściowych problemów spowodowanych pandemia COVID-19. Sytuacja w Azji poprawiła się w marcu kiedy przywrócono pracę w fabrykach.
— Pomimo niepewnych czasów, związanych z globalną pandemią COVID-19, przesyłki międzynarodowe nie są w szczególny sposób narażone na spowolnienie. Na przykład marzec był miesiącem niezwykle aktywnym, podczas którego zanotowaliśmy rekordowe liczby zleceń. Oczywiście niektóre kraje i podmioty ze względów bezpieczeństwa ograniczyły ilość sprowadzanych towarów, niemniej jednak w marcu bilans jest dodatni. Obecnie, po zniesieniu blokad z wielu głównych (w aspekcie transportu kolejowego) chińskich prowincji, notujemy zwiększoną liczbę frachtów, szczególnie w imporcie — komentuje Marcin Mądry.
W dobie pandemii Langowski Logistics pragnie zachować nienaruszalność oferowanych usług i jak najszersze ich spektrum, a organizacja stricte kolejowa, jaką jest NSRN, będzie w tym bardzo pomocna. — Warto również zaznaczyć, że mimo ekonomicznej stagnacji nie zwalniamy tempa i rozwijamy kolejne gałęzie transportu, w tym transport lotniczy czy przesyłki ponadgabarytowe — zauważa przedstawiciel spółki.