Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Wzrosły przeładunki kontenerów w Porcie Rotterdam i Antwerpii

Przeładunki w Porcie Rotterdam w pierwszym kwartale 2021 r. wzrosły o 3% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Z kolei Antwerpia zanotowała wzrost przeładunków kontenerów. Wyniki największych portów Europy wskazują na odbudowę koniunktury gospodarczej po kryzysie spowodowanym pandemią covid-19. 

Porcie Rotterdam
fot. Danny Cornelissen, Port Rotterdam

Ogółem w Porcie Rotterdam przeładowano w pierwszych trzech miesiącach br. 115,8 mln ton ładunków. Duży wzrost zanotowano w transporcie biomasy (+36,7%), węgla (+25,2%) i produktów naftowych (+19,7%). Z kolei przeładunki kontenerów wzrosły o 4,5%. 

Wzrost przeładunków towarów skonteneryzowanych jest wynikiem większych wydatków konsumpcyjnych w Europie. Jednakże masa ładunków transportowanych kontenerami przez Port Rotterdam w pierwszym kwartale nieznacznie spadła (-0,7%) co wynika ze zwiększenia liczby przeładunków pustych jednostek, a częściowo mniejszą masą ładunków przypadającą na jeden kontener. W segmencie ro-ro zanotowano w Rotterdamie wzrost o 3,4%, co jest pozytywnym wynikiem zważywszy na negatywny wpływ brexitu na ten rodzaj transportu. 

— Generalnie mówiąc zwiększone przeładunki w pierwszym kwartale dają pozytywny obraz. Ciągle jednak  jednak mamy niepewne czasy dla firm działających w sektorach handlu i logistyki. W tym momencie głównym wyzwaniem jest zniwelowanie skutków blokady Kanału Sueskiego w logistyce. Zarząd Portu Rotterdam robi wszystko co może, by wspierać klientów, między innymi stosujemy śledzenie ładunków w czasie rzeczywistym — skomentował Allard Castelein, prezes Zarządu Portu Rotterdam. 

Więcej kontenerów w Antwerpii

Wypadek w Kanale Sueskim miał także wpływ na pracę Portu Antwerpia. W pierwszym kwartale drugi co do wielkości port Europy zanotował wzrost przeładunków kontenerów o 2,3% (w TEU) i 0,6% (po względem masy). Antwerpia podobnie jak Rotterdam zakończyła pierwszy kwartał ze znacznym wzrostem przeładunków towarów masowych w tym żelaza i stali (o 18,2%). 

W najbliższych tygodniach Port Antwerpia spodziewa się również dużego wzrostu liczby transportowanych kontenerów, co będzie skutkiem odblokowania Kanału Sueskiego. Zarząd Portu wspólnie z operatorami terminali kontenerowych przygotowują się na przyjęcie większej liczby kontenerów. Niektóre z terminali skróciły czas jaki kontenery mogą być przechowywane na swoim terenie przed załadunkiem towarów eksportowych. 

— W ciągu ostatniego roku mieliśmy do czynienia z kilkoma zakłóceniami w globalnym łańcuchu dostaw: pandemia, Brexit, wypadek w Kanale Sueskim. W tych trudnych czasach Port Antwerpia udowadnia swoją elastyczność i odporność. Globalny zasięg obejmujący różne obszary żeglugi, duża pojemność magazynowa oraz profesjonalizm i wydajność społeczności portowej w Antwerpii to podstawowe składniki naszego sukcesu — skomentował Jacques Vandermeiren, prezes Portu Antwerpia.

Czytaj także: Krajobraz po wypadku morskim: ratuj się kto może…?

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close