A.P. Moller – Maersk wprowadza produkt kolejowy dla firmy Amica
Maersk uruchomił pierwszy dedykowany pociąg z Chin do Polski dla firmy Amica, skracając z 43 do 10 dni czas tranzytu na tej trasie.

27 lutego 2021, dedykowany pociąg Maerska wyjechał ze stacji Xi´an w Hefei w drodze do terminala intermodalnego w Małaszewiczach przy granicy polsko-białoruskiej, przewożąc na pokładzie części potrzebne do produkcji sprzętu gospodarstwa domowego dla firmy Amica, największego polskiego producenta AGD.
„Zachęceni szybszym czasem tranzytu, zwróciliśmy się do firmy Maersk z naszym projektem, wiedząc, że zrozumieją oni nasze potrzeby i będą potrafili pomóc nam szybko i skutecznie, powiedział Dawid Kujaczyński, Purchasing & Operations Manager z firmy Amica. „Ten dedykowany pociąg zapewnia nam rozwiązanie szybkie, skuteczne, oparte na stałym rozkładzie, przejrzyste i w mniejszym stopniu wpływające na środowisko, w porównaniu z rozwiązaniami alternatywnymi”, dodał Kujaczyński.
Pociąg z 45 kontenerami typu „high cube” na pokładzie przyjechał do Małaszewicz w Polsce 8 marca, 10 dni po wyjeździe z Hefei w Chinach.
„Kolej zwiększa elastyczność łańcucha dostaw dla naszych klientów, oferując konkurencyjny cenowo, terminowy i mający szerokie zastosowanie środek transportu. Pierwszy dedykowany pociąg dla firmy Amica zapewnia nie tylko atrakcyjne czasy tranzytu, ale również daje klientom lepszy nadzór nad towarem dzięki śledzeniu opartemu o GPS”, komentuje Justyna Barycza, Customer Experience Manager i przedstawicielka krajowa A.P. Moller -Maersk w Polsce.
Amica to największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego i jedna z najbardziej uznanych polskich firm notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka generuje ponad 70% skonsolidowanych przychodów dzięki sprzedaży na ponad 60 rynkach zagranicznych.
Wolumeny na produktach kolejowych oferowanych przez A.P. Moller – Maersk z Chin wzrosły znacząco między rokiem 2020 a 2021, ze względu na dużo niższy koszt w porównaniu z transportem lotniczym a produkty te stały się godnym zaufania rozwiązaniem w czasach pandemii COVID-19.
Czytaj również: Maersk testuje nową trasę dostawy kontenerów z Japonii do Wielkiej Brytanii