Partnerzy portalu

PKP Cargo International instaluje ETCS w lokomotywach spalinowych

PKP Cargo International wyposaży 29 spalinowych lokomotyw Skoda 753.7 zwanych w Polsce „nurek” w system ETCS poziomu 3. Zlecenie to wykona firma CZ Loko.

PKP Cargo International
fot. PKP Cargo International

Czeska spółka z grupy PKP Cargo poinformowała o zleceniu montażu systemu ETCS w swoich lokomotywach spalinowych. Zamówienie obejmuje montaż nowoczesnego systemu w 11 lokomotywach 753.7 z opcją wyposażenie 18 kolejnych pojazdów. Całkowita wartość instalacji ETCS w 29 lokomotywach wynosi 278 mln koron. Realizacja zadania rozpocznie się tuż po podpisaniu umowy.

— Modernizacja taboru jest kluczowym elementem strategii PKP Cargo International, dzięki któremu jesteśmy o krok przed naszymi konkurentami i możemy zaoferować klientom najlepsze usługi transportowe i logistyczne. Instalacja ETCS w 29 lokomotywach to istotna inwestycja w naszą flotę — powiedział Maciej Walczyk, prezes zarządu PKP Cargo International.

Rebranding spółki

Niedawno lokomotywy i wagony tego przewoźnika zostały przemalowane w nowe barwy i logo zgodne z wzorem graficznym grupy PKP Cargo, co jest częścią rebrandingu czeskiej firmy. Warto podkreślić, że w 2014 r. przed wejściem w strukturę polskiej grupy, spółka AWT zajmowała się głównie przewozami bocznicowymi dla producenta węgla – firmy OKD. Obecnie ponad 30% przewozów PKP Cargo International to transport intermodalny.

— Traktujemy rebranding i nową malaturę taboru jak istotną część naszej identyfikacji wizualnej, która lepiej charakteryzuje aktywność biznesową PKP Cargo International na rynku europejskim w ramach grupy PKP Cargo — skomentował Maciej Walczyk.

PKP Cargo International inwestuje także w lokomotywy wielosystemowe, dzięki czemu rozbudowuje siatkę połączeń międzynarodowych. W ubiegłym roku zrealizowano pierwszy przejazd pociągu z Czech do Włoch, który nie wymagał zmiany lokomotywy trakcyjnej. 

Zobacz także: Pierwszy pociąg ciągnięty przez lokomotywę PKP Cargo International dotarł do Włoch

Lokomotywy spalinowe klasy 753 były produkowane w latach 1970 – 1977 dla Kolei Czechosłowackich. Wykorzystywano je w ruchu pasażerskim i towarowym. Na początku XX wieku CD poddały je gruntownej modernizacji, która obejmowała m.in. montaż nowych silników firmy Caterpillar. Od 2002 r. pojazdy te zasilają tabor spółki AWT obecnie PKP Cargo International.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close