PKP Cargo International instaluje ETCS w lokomotywach spalinowych
PKP Cargo International wyposaży 29 spalinowych lokomotyw Skoda 753.7 zwanych w Polsce „nurek” w system ETCS poziomu 3. Zlecenie to wykona firma CZ Loko.
Czeska spółka z grupy PKP Cargo poinformowała o zleceniu montażu systemu ETCS w swoich lokomotywach spalinowych. Zamówienie obejmuje montaż nowoczesnego systemu w 11 lokomotywach 753.7 z opcją wyposażenie 18 kolejnych pojazdów. Całkowita wartość instalacji ETCS w 29 lokomotywach wynosi 278 mln koron. Realizacja zadania rozpocznie się tuż po podpisaniu umowy.
— Modernizacja taboru jest kluczowym elementem strategii PKP Cargo International, dzięki któremu jesteśmy o krok przed naszymi konkurentami i możemy zaoferować klientom najlepsze usługi transportowe i logistyczne. Instalacja ETCS w 29 lokomotywach to istotna inwestycja w naszą flotę — powiedział Maciej Walczyk, prezes zarządu PKP Cargo International.
Rebranding spółki
Niedawno lokomotywy i wagony tego przewoźnika zostały przemalowane w nowe barwy i logo zgodne z wzorem graficznym grupy PKP Cargo, co jest częścią rebrandingu czeskiej firmy. Warto podkreślić, że w 2014 r. przed wejściem w strukturę polskiej grupy, spółka AWT zajmowała się głównie przewozami bocznicowymi dla producenta węgla – firmy OKD. Obecnie ponad 30% przewozów PKP Cargo International to transport intermodalny.
— Traktujemy rebranding i nową malaturę taboru jak istotną część naszej identyfikacji wizualnej, która lepiej charakteryzuje aktywność biznesową PKP Cargo International na rynku europejskim w ramach grupy PKP Cargo — skomentował Maciej Walczyk.
PKP Cargo International inwestuje także w lokomotywy wielosystemowe, dzięki czemu rozbudowuje siatkę połączeń międzynarodowych. W ubiegłym roku zrealizowano pierwszy przejazd pociągu z Czech do Włoch, który nie wymagał zmiany lokomotywy trakcyjnej.
Zobacz także: Pierwszy pociąg ciągnięty przez lokomotywę PKP Cargo International dotarł do Włoch
Lokomotywy spalinowe klasy 753 były produkowane w latach 1970 – 1977 dla Kolei Czechosłowackich. Wykorzystywano je w ruchu pasażerskim i towarowym. Na początku XX wieku CD poddały je gruntownej modernizacji, która obejmowała m.in. montaż nowych silników firmy Caterpillar. Od 2002 r. pojazdy te zasilają tabor spółki AWT obecnie PKP Cargo International.