Partner portalu

Pierwszy pociąg ciągnięty przez lokomotywę PKP Cargo International dotarł do Włoch

PKP Cargo International (dawne AWT) wyprawiła pierwszy pociąg, który dotarł do Włoch i przejechał liniami kolejowymi kilku państw bez zmiany lokomotywy. Było to możliwe dzięki zastosowaniu wielosystemowego pojazdu Siemens Vectron.

PKP Cargo International
fot. PKP Cargo International

Czeski przewoźnik należący do Grupy PKP Cargo uruchomił w ubiegłym tygodniu pociąg, który dotarł do stacji Villa Opicina koło Triestu. Skład transportujący 1220 ton koksu przejechał przez Słowację, Węgry, Chorwację i Słowenię. Pociąg dotarł do stacji docelowej po 10 dniach – 2 dni wcześniej niż planowano. Sukces tej operacji pokazuje, że PKP Cargo może uruchamiać międzynarodowe pociągi towarowe w tym także intermodalne.

PKP Cargo Intrnational operuje m.in. na terminalu przeładunkowym Paskov pod Ostrawą. Dawne AWT prowadziło niemal wyłącznie przewozy bocznicowe dla spółki OKD. Po zmianie właściciela spółka ta stopniowo zmienia profil i obecnie przewozy kombinowane stanowią już 40% zleceń PKP Cargo International — powiedział prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz w rozmowie z IntermodalNews.pl.

Nowoczesny tabor

Pociąg z Ostrawy do Włoch poruszał się liniami kolejowymi elektryfikowanymi w systemach 3 kV DC i 25 kV AC. Z tego powodu do prowadzenia składu wykorzystano wielosystemową lokomotywę Siemens Vectron. Jedynie na odcinku słoweńskim ze względu na górzysty teren konieczne było zastosowanie trakcji podwójnej. PKP Cargo International nabyły 3 takie lokomotywy w 2019 r. w celu realizacji połączeń na długich trasach międzynarodowych. 

Terminowy transport dla włoskiego klienta pokazuje że spółka może realizować zlecenia na nowych rynkach. — Dzięki zdobytemu know-how pomogliśmy naszemu wieloletniemu klientowi z Ostrawy, który bardzo docenił bezproblemowy i terminowy transport, dotarcie do celu pociągu zgodnie z terminem odbiorcy oraz ogólną szybkość i jakość naszych usług logistycznych. Pomimo pandemii COVID-19 po raz kolejny udowadniamy wszystkim, że jesteśmy stabilnym dostawcą usług transportowo-logistycznych w Europie nawet w tym trudnym czasie — powiedział Maciej Walczyk, prezes PKP Cargo International. 

Lokomotywy wielosystemowe wyposażone w system ETCS/ERTMS są szczególnie przydatne w realizacji przewozów intermodalnych na magistralach kolejowych ujętych w sieci TEN-T. Zniesienie konieczności wymiany lokomotywy na styku linii kolejowych zasilanych różnym napięciem obniża koszty operacji kolejowych oraz skraca czas przejazdu. We wrześniu spółka Primol-Rail należąca do grupy PKP Cargo International zorganizowała pierwszy przewóz kontenerów pociągiem ze Słowenii do Węgier, w którym również wykorzystano lokomotywę Siemens Vectron.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Jak poprawić wydajność, produktywność i bezpieczeństwo w branży portowej?

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close