Partnerzy portalu

Rewag planuje produkcję innowacyjnych wagonów intermodalnych

Tagi: Equos, REWAG,

Rewag zaprezentował projekt nowego typu wagonów z obrotową niskopodłogową platformą do przewozu naczep samochodowych. System Equos będzie można wykorzystywać też do przewozu ciężkich pojazdów wojskowych i innego typu pojazdów bez konieczności stosowania dźwigów. 

Rewag
fot. Rewag

— System Equos opierać się będzie na obrotowej platformie, na którą z boku wagonu może podjechać tir, zostawić naczepę, a następnie ciągnik siodłowy może odjechać. Zaletą tego rozwiązania jest to, że nie trzeba specjalnie dostosowywać do tych wagonów terminalu, tak jak to ma miejsce w przypadku innych technologicznie rozwiązań. Equos może być stosowany na niemal każdej platformie. Czas załadunku kilkudziesięciu naczep na pociąg wynosi pół godziny. W tej chwili trwają prace nad doskonaleniem projektu — powiedział Arkadiusz Nagięć, dyrektor zarządzający Equo SA, właściciela marki Rewag.  

W najbliższych latach przewozy kombinowane będą w Polsce się rozwijać, a to oznacza, że przewoźnicy będą kupować tabor, co skłania do inwestycji. 

— Planujemy uruchomienie nowego zakładu produkcji wagonów, gdyż widzimy spory potencjał rynku. Transport intermodalny według wszelkich prognoz będzie się rozwijał więc w następnych latach przewoźnicy będą rozbudowywać tabor. Rocznie potrzeba będzie kilka tysięcy wagonów platform — przekonuje Nagięć. 

Perspektywiczny rynek

W ostatnim roku duże zamówienia na tabor intermodalny zgłaszały firmy uczestniczące w programie unijnym prowadzonym przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. W niektórych przypadkach przewoźnicy mieli problem z znalezieniem dostawcy.

— Pewna grupa producentów, która ma w Polsce zakłady nie uczestniczy w zamówieniach organizowanych przez polskich przewoźników. Zdarzały się sytuacje, w których przewoźnicy dostali dotacje na zakup wagonów, a nie mieli od kogo ich kupić. Dlatego widać było w ostatnich latach, że jest potrzeba zwiększenia produkcji takiego taboru i stąd nasza decyzja o inwestycji. Branża intermodalna wszystkich zaskoczyła w czasie pandemii dużym wzrostem przewozów i zamówień na tabor. Jednak wiele firm nie przygotowało się do tego i nie miało gotowego produktu w postaci dopuszczonego do ruchu pojazdu — zauważa Nagięć.

Rewag jest również gotów współpracować z przewoźnikami zainteresowanymi dzierżawą wagonów. Taka forma pozyskania taboru jest coraz bardziej popularna wśród przedsiębiorstw z branży kolejowej. 

—Mamy o tyle komfortową sytuację, że tuż po podpisaniu umowy możemy od razu zacząć produkować tabor. Z biznesowego punktu widzenia jest to bezpieczniejsze niż poszukiwanie zewnętrznego producenta. Jeśli chodzi natomiast o usługi serwisowe to spółka nie planuje brać udziału w zamówieniach na serwis pojazdów obcych – będziemy serwisować jedynie tabor naszej produkcji. Świadczenie takich usług dla przewoźników dysponujących taborem innych producentów jest po prostu nieopłacalne — podsumował Nagięć.  

Zobacz także: Tiry na torach, czyli różne podejścia do przewozu naczep samochodowych koleją

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close