Partnerzy portalu

DB Cargo Polska i PKP Energetyka wprowadzą usługę ekologicznego transportu towarów

DB Cargo Polska i PKP Energetyka podpisały list intencyjny wyrażający wolę współpracy w zakresie Programu Zielona Kolej, którego celem jest wypracowanie zasad zasilania realizowanych przez DB Cargo Polska przewozów kolejowych energią trakcyjną pochodzącą z odnawialnych źródeł energii (OZE) w 100% w ciągu 3 lat. Dzięki temu DB Cargo Polska będzie mogła wprowadzić na polski rynek usługi ekologicznego transportu towarów

DB Cargo Polska i PKP Energetyka
Robert Nowakowski – członek zarządu, DB Cargo Polska
Wojciech Orzech – prezes zarządu, PKP Energetyka
Marek Staszek – prezes zarządu, DB Cargo Polska
Leszek Hołda – członek zarządu, PKP Energetyka

DB Cargo Polska aktywnie włącza się w zainicjowany przez Centrum Efektywności Energetycznej Kolei Program Zielona Kolej. Zgodnie z podpisanym przez spółki listem intencyjnym partnerzy podejmują się wypracowania modelu zakupu energii z OZE na cele zasilania przewozów realizowanych przez DB Cargo Polska. Dzięki tej współpracy już od stycznia 2022 roku połowa energii trakcyjnej dostarczanej do przewoźnika przez PKP Energetyka będzie przyjazna dla środowiska, a docelowo, od stycznia 2023 roku będzie to 100% wolumenu. Tym samym DB Cargo Polska stanie się Zielonym Przewoźnikiem zasilającym swój elektryczny tabor w całości energią z OZE.

Obie spółki przykładają dużą wagę do zrównoważonego rozwoju. Dbałość o środowisko naturalne i ochrona jego zasobów stanowią wartości, którymi sygnatariusze porozumienia kierują się w codziennej działalności. W ramach podpisanego listu intencyjnego strony zobowiązują się do wymiany wiedzy, doświadczeń oraz informacji, w celu wypracowania najbardziej korzystnych rozwiązań wykorzystania energii elektrycznej pochodzącej z OZE, do realizacji przewozów kolejowych.

„Zdajemy sobie sprawę, że prowadzenie działalności biznesowej nie odbywa się bez wpływu na środowisko, w którym funkcjonujemy. Mając tę świadomość oraz wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, w ramach grupy DB Cargo, opracowaliśmy dwa produkty „DBeco plus” i „DBeco neutral”. Pierwszy produkt daje klientowi możliwość zasilania zleconych transportów energią elektryczną pochodzącą z OZE, cały proces jest monitorowany i certyfikowany przez TÜV SÜD. Drugi produkt pozwala zamawiającemu skompensować emisję CO 2 poprzez udział w ekologicznych projektach – mówi Marek Staszek, prezes zarządu DB Cargo Polska – produkt „DBeco plus” dostępny jest na razie na terenie Niemiec i Austrii. Liczymy iż w ramach podjętej współpracy z PKP Energetyka będziemy mogli rozszerzyć ofertę na polski rynek kolejowy – dodaje.”

Kolej już dziś jest jednym z najbardziej zrównoważonych i ekologicznych środków transportu. Pociąg towarowy emituje dwukrotnie mniej dwutlenku węgla, w przeliczeniu na tonokilometr, niż transport morski i czterokrotnie mniej niż transport drogowy. Chcąc wzmocnić kolejowy zielony ślad czołowe firmy z sektora aktywnie działają w ramach CEEK na rzecz zwiększenia w polskiej sieci trakcyjnej ilości zielonej energii, której udział wynosi dziś 12%.

„Przez ostatnie 5 lat Zespół PKP Energetyka przeprowadził cyfrową i organizacyjną transformację, co pozwala dziś zaoferować naszym klientom możliwości dekarbonizacji. Zgodnie ze światowymi trendami zielone produkty i usługi będą kluczową przewagą konkurencyjną firm. Chcemy, aby kolej przyciągała jak najwięcej potoków towarów i pasażerów, dlatego Zielona Kolej to jeden z filarów naszej strategii do 2030 roku. Bardzo się cieszymy, że nasza oferta wpisuje się w tworzenie zielonego łańcucha dostaw DB Cargo Polska. Podpisany list intencyjny pokazuje, że partnerska współpraca w ramach naszego sektora może stworzyć usługi przewozowe jeszcze bardziej przyjazne środowisku” – mówi Wojciech Orzech, prezes zarządu PKP Energetyka.

Unia Europejska wyraźnie wskazała kolej jako środek transportu, który pozwoli osiągnąć ambitne cele klimatyczne, wyznaczone w ramach Zielonego Ładu. Europa jednoznacznie określa, gdzie leży przyszłość bezpiecznego, zielonego transportu i decyduje się te rozwiązania promować – stąd rok 2021 ogłoszony został Europejskim Rokiem Kolei.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close