Partnerzy portalu

Dania dołącza do odnogi Nowego Jedwabnego Szlaku przez Kaliningrad

Pierwszy pociąg transportujący kontenery z Chin do Danii wyruszył 6 marca z Xi’an. Dania jest czwartym po Niemczech, Norwegii i Szwecji krajem, który dołącza do nitki Nowego Jedwabnego Szlaku wiodącej przez Kaliningrad.

Dania
fot. Eduard47 Wikimedia Commons

China-Europe Express Chang’an uruchomił nowe połączenie intermodalne między Chinami a Danią, które wykorzystuje żeglugę short sea z Portu Kaliningrad. Usługa obejmuje dwa pociągi tygodniowo. Pierwszy skład transportujący kontenery wyruszył z Xi’an 6 marca. Pociąg dotrze do terminalu w Khorgos na granicy chińsko – kazachskiej, gdzie ładunki zostaną przeniesione na skład szerokotorowy, który dowiezie kontenery do Portu Kaliningrad, skąd zostaną przetransportowane feederem do Portu Fredericia. Cała trasa licząca 9800 km zostanie pokonana w 16 dni. Do Danii transport ma dotrzeć 24 marca.

Duński port to kolejna destynacja, która stała się częścią Nowego Jedwabnego Szlaku z wykorzystaniem żeglugi feederowej na Bałtyku. W listopadzie niemiecki Port Mukran uruchomił Bałtycki Most Kontenerowy, który jest jednym z interfejsów dla spółki United Transport and Logistics Company – Eurasian Rail Alliance (UTLC ERA), czyli wspólnego projektu narodowych kolei rosyjskich, białoruskich i kazachskich organizujących intermodalne przewozy kolejowe miedzy Chinami a Europą. Z Niemieckiego portu kontenery docierają także do szwedzkiego Karlshamn. W grudniu natomiast uruchomiono połączenie Kaliningrad – Oslo również transportujące kontenery przewożone koleją z Chin. 

Nowy hub na Bałtyku

Kaliningrad staje się istotnym hubem w przewozach między Chinami a Europą Północą. Przez region ten przechodzą dwie nitki Nowego Jedwabnego Szlaku — lądowa obejmująca pociągi kursujące przez przejście graniczne Mamonowo — Braniewo i terytorium Polski oraz morska wykorzystująca żeglugę na Bałtyku i porty Bałtyjsk oraz Kaliningradzki Morski Port Handlowy. 

5 marca Alexey Grom, prezes spółki UTLC ERA rozmawiał z Antonem Alikhanovem gubernatorem obwodu kaliningradzkiego ws. rozwoju potencjału transportowego rosyjskiego regionu do 2025 r. W 2020 UTLC ERA przetransportowała przez Kaliningrad 14,6 tys TEU, podczas gdy rok wcześniej było to zaledwie 180 TEU. Rosyjska enklawa ma duży potencjał i liczy na co najmniej 4-krotny wzrost przeładunków kontenerów transportowanych między Chinami a Europą. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close