Kalmar z nowymi zamówieniami na dostawę urządzeń terminalowych
Kalmar dostarczy urządzenia terminalowe do portów w Australii i Arabii Saudyjskiej, a także do pierwszego terminalu intermodalnego, który powstaje obecnie w Laosie. Zamówienia będą realizowane w bieżącym roku.

Należąca do fińskiej grupy Cargotec firma Kalmar poinformowała o nowych zleceniach na dostawę nowoczesnych urządzeń terminalowych. Pierwsze z nich dotyczy dostawy dwunastu automatycznych wózków kontenerowych podsiębiernych AutoStrad dla spółki Patrick Terminal – operatora terminali kontenerowych w Australii. Dostawa urządzeń zaplanowana jest na drugi kwartał 2021 r. Wózki zostaną dostarczone do terminali w Brisbane i Sydney. W 2019 Patrick Terminals zawarła umowę ws. utrzymania i wsparcia oprogramowania zarządzającego systemami automatycznymi w Brisbane i Sydney.
Kalmar dostarczy urządzenia ósmej generacji serii Autostrad. 5 z nich będzie pracować w Brisbane a 7 w Sydney. Zamówienie jest częścią odnowienia parku maszynowego australijskiego operatora obejmującego 130 wózków podsiębiernych. Poprzednie zamówienie na urządzenia AutoStrad zostało złożone w 2020 r. a dostawa została zrealizowana w pierwszym kwartale br.
Nowy rynek intermodalny
Kolejne zamówienie dotyczy dostawy dwóch suwnic RTG, trzech reachstackerów, dwóch wózków do przeładunku pustych kontenerów i sześciu ciągników terminalowych dla spółki Sitthi Logistics, która buduje lądowy terminal kontenerowy w Vientiane w Laosie. Dostawa urządzeń zaplanowana jest w czwartym kwartale 2021 r.
Inwestycja w Vientiane to wspólne przedsięwzięcie rządu Laosu i Sitthi Logistics z Tajlandii, które powołały spółę joint venture The Vientiane Logistics Park. Nowy terminal będzie zlokalizowany przy linii kolejowej, która połączy stolicę Laosu z Chinami, a której budowa ma się zakończyć w grudniu. Vientiane, które ma już połączenie kolejowe z Tajlandią stanie się hubem logistycznym dla regionu AESAN.
— Cieszymy się, że możemy wejść na nowy rynek w Laosie i że Sitthi wybrał nas do wyposażenia swojego nowego terminalu w różnorodną flotę maszyn Kalmar. To zamówienie demonstruje siłę i głębię naszej oferty oraz naszą zdolność do zapewnienia wszechstronnej oferty paliwowej i opłacalnych wyborów klientom, którzy budują tereny niezagospodarowane — skomentował Daniel Ho, wiceprezes Kalmar Azja – Pacyfik.
Trzecie zamówienie pozyskane przez Kalmar w 1. kwartale 2021 r. dotyczy 5 reachstackerów, które zostaną dostarczone do terminala petrochemicznego w King Abdullah Port w Arabii Saudyjskiej. Umowa dotyczy urządzeń seri G Kalmar Essential Reachstacker ze zmodernizowaną kabiną operatora.