Cyfrowe operacje PSA – poprawią efektywność logistyki i zmniejszą jej ślad węglowy
Singapurska PSA Corporation oraz Container Depot and Logistics Association uruchomiły integrowaną platformę do kompleksowej rezerwacji o nazwie „SmartBooking”.

Przeznaczona jest ona dla właścicieli baz składowania kontenerów (depot), terminali kontenerowych, przewoźników i innych firm logistycznych. Formalnie i na początek – oferta skierowana jest do firm w całym Singapurze.
„Dzięki przeniesieniu graczy z całego łańcucha dostaw do jednej platformy, PSA łączy port, magazyny, magazyny i zakłady, napędzając interoperacyjność i wzmacniając Singapur jako centrum logistyczne” – powiedział Seow Hwee, szef rozwiązań cargo PSA w Azji Południowo-Wschodniej.
Inicjatywa ta, wspierana przez: Enterprise Singapore (ESG), Infocomm Media Development Authority (IMDA) oraz Smart Nation i Digital Government Office (SNDGO) ma odgrywać ważną rolę w singapurskim „ekosystemie” składającym na plan digitalizacji logistyki. Jest też częścią przyjętego przez Singapur programu Krajowej Sztucznej Inteligencji (AI), która ma ułatwiać wymianę danych i wdrażanie rozwiązań AI, poinformowała PSA Corporation w komunikacie prasowym.
Wynika z niego, że SmartBooking to platforma usług online, która wspiera wdrażanie rozwiązań cyfrowych poprzez „bezproblemowe łączenie interesariuszy w całym łańcuchu dostaw i logistyki wartości w Singapurze”. Dzięki jednej platformie end-to-end użytkownicy zyskują większą widoczność całego procesu logistycznego i przepływu towarów, uzyskując łatwy dostęp do takich informacji, jak: harmonogramy zawinięć statków, zdarzenia związane z przemieszczaniem się ładunków w kontenerach, czy planowane działania.
Ponieważ SmartBooking ma usprawnić procesy logistyczne, dzięki optymalizacji zasobów i aktywów, przyczyni się to do bardziej efektywnego ekosystemu logistycznego, czyli – ogólnego zmniejszenia śladu węglowego logistyki Singapuru.
Przypomnijmy, że PSA International z grupy PSA Corporation stała się w marcu 2019 r. główny akcjonariuszem (obok Polskiego Funduszu Rozwoju i IFM Global Infrastructure Fund) DCT Gdańsk. Jak podkreślali jej przedstawiciele podczas podpisania umowy kupna 100 proc. udziałów w DCT, „PSA aktywnie współpracuje ze swoimi klientami i partnerami, aby dostarczać najwyższej jakości usługi portowe, rozwijać innowacyjne rozwiązania w branży cargo i współtworzyć rozwiązania IT dla logistyki”.
Można zatem oczekiwać, że z pewnym poślizgiem SmartBooking może być oferowany także kontrahentom DCT Gdańsk.