Partnerzy portalu

PKP Cargo nie rezygnuje z projektu w Zduńskiej Woli Karsznicach

Centralny Terminal Multimodalny nie otrzymał dofinansowania unijnego dla projektu budowy w Zduńskiej Woli Karsznicach. W związku z powyższym PKP Cargo planuje realizować projekt poprzez spółkę PKP Cargo Terminale i będzie szukać alternatywnego sposobu finansowania inwestycji.

Zduńskiej Woli Karsznicach
fot. PKP Cargo Terminale zdjęcie ilustracyjne

Grupa PKP planuje budowę terminalu intermodalnego w Zduńskiej Woli Karsznicach na przecięciu magistral kolejowych nr 131 łączącej Port Gdynia ze Śląskiem oraz linii Warszawa — Łódź — Wrocław. Obiekt powstać ma na 23 ha działce należącej do grupy PKP.

W październiku 2019 PKP Cargo i PKP SA podpisały umowę w sprawie celu realizacji inwestycji. W tym celu powołano spółkę celową Centralny Terminal Multimodalny, która w ubiegłym roku starała się o dofinansowanie projektu z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. W konkursie ofert zwyciężył jednak projekt spółki Miratrans, która planuje budowę terminalu w miejscowości Morawce – Krzewie na linii E 20 Warszawa – Poznań. CTM odwoływała się od tego rozstrzygnięcia lecz ostatecznie łódzki urząd marszałkowski podtrzymał swoją decyzję. 

W związku z niepowodzeniem spółki celowej w pozyskaniu dofinansowania zarząd PKP Cargo podjął decyzję, że inwestycja w Karsznicach będzie kontynuowana przez spółkę PKP Cargo Terminale. — Zarząd spółki zadecydował o podjęciu kroków w celu analizy innych rozwiązań, które umożliwiłyby realizację tej inwestycji przez PKP Cargo Terminale Sp. z o.o., jako spółki dedykowanej w ramach Grupy PKP Cargo do tego obszaru operacyjnego — napisano w komunikacie.

Wg planów sprzed kilku lat w Zduńskiej Woli Karsznicach na działce należącej do PKP SA powstać ma nowoczesny terminal przeładunkowy wyposażony m.in. w dwie suwnice kolejowe, bocznicę z z grupą 9 torów, plac rozładunkowy i składowy oraz towarzysząca infrastruktura drogowa i parkingowa. Docelowa pojemność obszarów składowych portu mogłaby wynieść 4500 TEU, natomiast możliwości przeładunkowe portu osiągnąć miały docelowo 220 tys. TEU rocznie. Obiekt ma oferować pełen zakres usług intermodalnyc: przeładunek naczep, kontenerów, nadwozi wymiennych, przewóz samochodów, pojemników specjalnych oraz ładunków w jednostkach izotermicznych. 

Czytaj również:
Cz. Warsewicz: Chcemy realizować kompleksową usługę logistyczną

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close