Partnerzy portalu

DFDS – Duński gigant żeglugowy umacnia swoją pozycję w logistyce drogowej

DFDS, jedna z największych firm żeglugowych w Europie, aktywnie buduje łańcuchy logistyczne nie tylko na morzu. Duńska firma coraz większą wagę przywiązuje do transportu drogowego. Dzięki temu Duńczycy umacniają swoją pozycję w krajach bałtyckich, a także w Polsce.

Tiry DFDS

Ponad 150 lat historii duńskiego giganta żeglugowego DFDS rozpoczęło się od połączenia trzech firm. W ostatnich latach firma kontynuuje tę historyczną tradycję, intensyfikując działania w zakresie pozyskiwania i przejmowania innych dostawców usług logistycznych. To dzięki tej polityce duńska firma w 2018 roku weszła na rynek śródziemnomorski, przejmując turecką firmę U.N. Ro-Ro, znaną z połączeń promowych między Turcją a Włochami. Jednak przejęcia DFDS nie ograniczają się do wysyłki. Ostatnie dwa lata były dla Duńczyków przełomowe z punktu widzenia rozwoju logistyki drogowej.

Łańcuchy chłodnicze

Jeżeli chodzi o transport drogowy, Holandia stała się kluczowym krajem dla DFDS. To tutaj Duńczycy znacznie wzmocnili swoją pozycję. Potwierdza to nowa umowa, która została podpisana we wtorek 26 stycznia. Za 296 mln euro Duńczycy kupili holenderską firmę HSF Logistics Group, która specjalizuje się w logistyce mięsa, owoców morza, owoców, warzyw i nie tylko. Ta firma jest dostawcą pełnego zakresu rozwiązań logistycznych w zakresie łańcucha chłodniczego dla przemysłu spożywczego, w tym odbioru produktów, pakowania, magazynowania, usług przetwarzania i dystrybucji ładunków.

Przejęcie HSF Logistics Group jest zgodne ze strategicznym celem DFDS, jakim jest zwiększenie rozwiązań logistycznych dla czterech kluczowych branż: motoryzacyjnej, leśnej, metalurgicznej i łancuchów chłodniczych. Duńska firma oferuje obecnie logistykę łańcucha chłodniczego głównie w Wielkiej Brytanii i Belgii. Jednocześnie Grupa HSF Logistics posiada oddziały w Holandii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Polsce i Maroko. Siedziba polskiego oddziału znajduje się niedaleko Bydgoszczy. Ponadto HSF Logistics Group ma partnerów w Danii i Słowenii.

Siedziba HSF Logistics Group w województwie kujawsko-pomorskim. Źródło: HSF Logistics Group.

Holenderska grupa zatrudnia obecnie 1800 osób i posiada aktywa składające się z około 700 ciężarówek i 1700 naczep chłodniczych. Grupa HSF Logistics działa pod czterema markami: HSF Logistics (Holandia, Niemcy i Wielka Brytania), N&K Spedition i Skive Køletransport (Dania i Skandynawia) oraz Eurofresh (Niemcy). Po przejęciu holenderskiej grupy przychody działu logistyki DFDS wzrosną do 8 miliardów koron duńskich (nieco ponad 1 mld euro), z czego około połowy będzie pochodzić z logistyki łańcucha chłodniczego.

Lepsza logistyka na Wyspy Brytyjskie

Dwa lata temu, w grudniu 2019 roku, DFDS przejął inną firmę logistyczną z Holandii. To jest Huisman Group z siedzibą w Wijchen, niedaleko granicy z Niemcami. Dlatego po transakcji zmieniono nazwę firmy na DFDS Wijchen. Główną specjalizacją Huisman Group jest transport towarów pomiędzy Wyspami Brytyjskimi (Wielka Brytania i Irlandia) a Europą kontynentalną. Holenderska firma przewozi również produkty w ramach łańcuchów chłodniczych. Spółka Huisman Group to znacznie mniejsza firma w porównaniu do HSF Logistics Group: 104 pracowników, 50 ciężarówek i 55 naczep (stan na koniec 2019 r.).

Na wschodnim wybrzeżu Bałtyku

Oprócz Holandii DFDS rozszerza swoją działalność logistyczną na wschodnim wybrzeżu Bałtyku. W 2017 roku duńska firma otworzyła biuro logistyczne w Wilnie. Jego głównym zadaniem jest rozwój łańcuchów logistycznych na wschodnim wybrzeżu Bałtyku w oparciu o połączenia promowe DFDS. Dwa lata później Duńczycy zwiększyli swoją obecność w regionie i także poprzez przejęcie lokalnej firmy.

Promy DFDS w Porcie Kłajpeda na Litwie. Źródło: DFDS.

Wówczas do grupy DFDS dołączyła fińska firma Freeco Logistics, która prowadzi usługi transportu międzynarodowego głównie między Finlandią a Skandynawią, krajami bałtyckimi i Europą kontynentalną. Freeco Logistics ma biura w Finlandii i Estonii. W momencie podpisania umowy jej personel liczył 31 pracowników, 8 samochodów ciężarowych i około 150 naczep. Podobnie jak inne przejęcia DFDS, przejęcie Freeco Logistics jest dobrze zintegrowane ze strategią duńskiej firmy.

Przeczytaj również:

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close