Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Kolejny etap modernizacji terminalu SPEDCONT w Łodzi

Tagi: Spedcont,

SPEDCONT przygotowuje się do realizacji kolejnego etapu modernizacji terminalu intermodalnego w Łodzi-Olechowie. Realizacja programu rozbudowy zwiększy możliwości przeładunkowe terminalu o ok. 40 tys. UTI rocznie.

Spedcont
fot. Spedcont

Terminal intermodalny w Łodzi-Olechowie przechodzi obecnie proces modernizacji, który obejmuje zarówno rozbudowę infrastruktury jak i zakup nowych urządzeń przeładunkowych. Zarządzająca obiektem spółka SPEDCONT z grupy Pekaes kończy przetarg na modernizację ciągów komunikacyjnych obejmującą modernizację terminalowych placów składowych wraz z drogami dojazdowymi. Obecnie trwa analiza merytoryczna nadesłanych ofert. Zgodnie z przyjętym harmonogramem po akceptacji oferty umowa na realizację robót podpisana ma być w lutym.

Modernizacja ciągów komunikacyjnych to ostatni etap modernizacji terminalu. W ubiegłym roku zrealizowano wydłużenie wydłużenie toru suwnicy, dzięki czemu będzie można obsługiwać dłuższe pociągi. Rozbudowa obiektu obejmowała także modernizację suwnic bramowych i zakup nowego reachstackera. Przetarg na dostawę wózka kontenerowego wygrała firma Cargotec producent urządzeń renomowanej marki Kalmar. 

Nowe możliwości terminalu

Spółka SPEDCONT z grupy PEKAES jest jednym z beneficjentów programu wsparcia rozwoju transportu intermodalnego realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łódzki operator podpisał w 2018 z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie inwestycji w kwocie 5,8 mln zł. Natomiast wartość projektu wynosi 14,3 mln zł.

Terminal w Łodzi-Olechowie dysponuje trzema suwnicami bramowymi oraz sześcioma reachstackerami. Obiekt obsługuje przeładunki kontenerów, naczep inteermodalnych i nadwozi wymiennych. SPEDCONT posiada także własny magazyn czasowego składowania mieszczący się na terminalu. Poza ładunkami skonteneryzowanymi obiekt obsługuje także przeładunki drobnicowe. 

Dzięki lokalizacji w centralnej Polsce jest wykorzystywany obecnie przewozach ładunków na Nowym Jedwabnym Szlaku jak i na trasie do portów Gdańsk i Gdynia. Tygodniowo trasę z Łodzi-Olechowa do trójmiejskich portów pokonuje 20 pociągów. Z Łodzi wyprawiane są także pociągi do innych krajów europejskich w tym do terminalu Oradea w Rumunii. W ubiegłym roku siatka bezpośrednich  połączeń terminalu została poszerzona o kierunki Korei Południowej i Wietnamu poprzez terminale Qingdao, Xiamen w Chinach. SPEDCONT spodziewa się, że dzięki rozbudowie możliwe będzie uruchomienie kolejnych kierunków transportu kombinowanego, co jest jednym z celów polityki transportowej UE. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close