Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Spedcont rozbudowuje terminal i obsługuje nowe połączenia

Terminal kontenerowy Spedcont w Łodzi-Olechowie realizuje projekt rozbudowy i modernizacji. Łódź zyskuje nowe połączenia intermodalne takie jak uruchomiony kilka dni temu nowy pociąg do Oradea w Rumunii.

Spedcont
fot. Spedcont

Spedcont jest jednym z beneficjentów unijnego programu prowadzonego przez CUPT. Spółka realizuje projekt rozbudowy obejmujący m.in. wydłużenie toru suwnicy, dzięki czemu będzie można obsługiwać dłuższe pociągi. Wykonawca robót budowlanych rozpoczął prace związane z robotami ziemnymi, zbrojeniem i deskowaniem ławy fundamentowej szyn. Zakończenie tej inwestycji planowane jest na koniec roku. Spedcont planuje też przebudowę powierzchni placu, zakup dźwigów samojezdnych oraz modernizację suwnic. Spółka otrzymała 5,8 mln zł dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Natomiast wartość projektu wynosi 14,3 mln zł.

Realizacja programu rozbudowy zwiększy możliwości przeładunkowe terminalu o ok. 40 tys. UTI rocznie. — Warto zaznaczyć, że projekt ma szczególne znaczenie nie tylko w kontekście stymulowania wzrostu przewozów towarowych koleją, ale także w kontekście stałego wzrostu przewozów z Chin w kierunku Europy Środkowej i Zachodniej. Dodatkowo w aspekcie rosnących w siłę portów morskich w Gdańsku i Gdyni, zwłaszcza w kierunku Europy Południowej z wykorzystaniem korytarzy sieci bazowej TEN-T. Przebudowa terminala Spedcont wpłynie również korzystnie na rozwój przepływu dużego ładunków w eksporcie z Polski, drogą lądową bezpośrednio do Chin, zaś z wykorzystaniem rodzimych portów na cały świat — komentuje Michał Gawin, członek zarządu i dyrektor ds. organizacyjnych Spedcont.

Spedcont z nowymi połączeniami

Obecnie najważniejszym kierunkiem, który jest obsługiwany przez ten terminal jest trasa do portów w Gdyni i Gdańsku. Tygodniowo trasę z Łodzi-Olechowa do trójmiejskich portów pokonuje 20 pociągów. Lokalizacja terminalu na przecięciu szlaków powoduje, że rośnie jego znaczenie w handlu z Chinami. — Jeszcze 3 lata temu terminal Spedcont w Łodzi, obsługiwał jeden transport kolejowy tygodniowo. Obecnie pociągi do i z chińskiego Chengdu wyjeżdżają codziennie — informuje Michał Gawin. 

Pojawiają się także nowe połączenia na innych kierunkach. W lutym terminal zaczął przyjmować pociągi Rail Cargo Group na szlaku do Turcji. Kilka dni temu ruszył też dodatkowy pociąg na trasie Łódź-Olechów – Oradea, który uruchomiła spółka P&O Ferrymasters. Już w listopadzie na tym połączeniu uruchamiane będą 4 pociągi tygodniowo. Spedcont spodziewa się, że dzięki rozbudowie możliwe będzie uruchomienie kolejnych kierunków transportu kombinowanego. Taki jest cel polityki transportowej Polski i UE.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close