Brexit stymuluje rozwój transportu intermodalnego między Holandią a Irlandią
Przed opuszczaniem przez Wielką Brytanię Unii Europejskiej, część handlu między Europą kontynentalną a Irlandią odbywała się za pośrednictwem brytyjskich dystrybutorów. Po Brexicie stwarza to pewne trudności dla Irlandczyków. Holenderskie firmy oferują własne rozwiązania logistyczne dla tego wyspiarskiego państwa.
Samskip i TMA Logistics wspólnie opracowały nową trasę przewozu kontenerów między Holandią a Irlandią, mianowicie między portami w Amsterdamie i Dublinie. Pierwszy rejs został zaplanowany na wieczór 25 stycznia. Kontenerowiec Samskip wypłynie z terminalu intermodalnego TMA Amsterdam, który należy do TMA Logistics, i przypłynie do Dublina w środę 27 stycznia. Rejs powrotny do Amsterdamu będzie miał miejsce w weekend. Odjazdy na nowej trasie będą odbywały się raz w tygodniu w każdym kierunku.
„Cotygodniowe połączenie będzie oznaczało, że irlandzki import będzie w stanie uniknąć obaw związanych z Brexitem o towary przechodzące przez brytyjskich dystrybutorów” – poinformowała firma Samskip. Ponadto irlandzki eksport skorzysta na większym i lepszym pokryciu rynków Europy kontynentalnej. Faktem jest, że terminal TMA Amsterdam posiada dobrze rozwiniętą sieć połączeń transportowych z sąsiednim portem Rotterdam (koleją i żeglugą śródlądową), niemieckim węzłem intermodalnym w Duisburgu (koleją) oraz portami Norwegii i Szwecji (połączenia kontenerowe bliskiego zasięgu).
Uruchomienie nowej trasy żeglugowej jest zgodne z ambitnymi planami TMA Logistics, aby przekształcić Amsterdam w centrum handlu kontenerami krótkodystansowymi. Samskip ze swojej strony jest zainteresowany rozwojem żeglugi między Holandią a Irlandią. Holenderska firma przewozi teraz kontenery z Rotterdamu do Dublina i Cork. „Usługi transportu kontenerowego bliskiego zasięgu mogą działać znacznie lepiej niż podobne serwisy ro-ro, zwłaszcza w przypadku produktów, które były wcześniej wysyłane do dystrybutorów w Wielkiej Brytanii, a następnie ponownie dystrybuowane przez Morze Irlandzkie” – powiedział Richard Archer, dyrektor regionalny Samskip Multimodal.
Przeczytaj również:
Co trzecia firma logistyczna w UK nie jest przygotowana na brexit