Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Brexit stymuluje rozwój transportu intermodalnego między Holandią a Irlandią

Przed opuszczaniem przez Wielką Brytanię Unii Europejskiej, część handlu między Europą kontynentalną a Irlandią odbywała się za pośrednictwem brytyjskich dystrybutorów. Po Brexicie stwarza to pewne trudności dla Irlandczyków. Holenderskie firmy oferują własne rozwiązania logistyczne dla tego wyspiarskiego państwa.

Brexit
Kontenerowiec Samskip. Źródło: Samskip.

Samskip i TMA Logistics wspólnie opracowały nową trasę przewozu kontenerów między Holandią a Irlandią, mianowicie między portami w Amsterdamie i Dublinie. Pierwszy rejs został zaplanowany na wieczór 25 stycznia. Kontenerowiec Samskip wypłynie z terminalu intermodalnego TMA Amsterdam, który należy do TMA Logistics, i przypłynie do Dublina w środę 27 stycznia. Rejs powrotny do Amsterdamu będzie miał miejsce w weekend. Odjazdy na nowej trasie będą odbywały się raz w tygodniu w każdym kierunku.

„Cotygodniowe połączenie będzie oznaczało, że irlandzki import będzie w stanie uniknąć obaw związanych z Brexitem o towary przechodzące przez brytyjskich dystrybutorów” – poinformowała firma Samskip. Ponadto irlandzki eksport skorzysta na większym i lepszym pokryciu rynków Europy kontynentalnej. Faktem jest, że terminal TMA Amsterdam posiada dobrze rozwiniętą sieć połączeń transportowych z sąsiednim portem Rotterdam (koleją i żeglugą śródlądową), niemieckim węzłem intermodalnym w Duisburgu (koleją) oraz portami Norwegii i Szwecji (połączenia kontenerowe bliskiego zasięgu).

Uruchomienie nowej trasy żeglugowej jest zgodne z ambitnymi planami TMA Logistics, aby przekształcić Amsterdam w centrum handlu kontenerami krótkodystansowymi. Samskip ze swojej strony jest zainteresowany rozwojem żeglugi między Holandią a Irlandią. Holenderska firma przewozi teraz kontenery z Rotterdamu do Dublina i Cork. „Usługi transportu kontenerowego bliskiego zasięgu mogą działać znacznie lepiej niż podobne serwisy ro-ro, zwłaszcza w przypadku produktów, które były wcześniej wysyłane do dystrybutorów w Wielkiej Brytanii, a następnie ponownie dystrybuowane przez Morze Irlandzkie” – powiedział Richard Archer, dyrektor regionalny Samskip Multimodal.

Przeczytaj również:
Co trzecia firma logistyczna w UK nie jest przygotowana na brexit

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close