Partnerzy portalu

Na rynku transportowym rośnie znaczenie współpracy międzynarodowej

W chwili obecnej światowy rynek usług przewozowych charakteryzuje przejście do ściślejszej współpracy międzynarodowej jego uczestników i w tym zakresie szczególnie ważne wydają się dalsze prace OSŻD — powiedział przewodniczący Organizacji Współpracy Kolei prof. Mirosław Antonowicz w rozmowie z IntermodalNews.pl

Zobacz także: M. Antonowicz: Rozwój korytarzy transportowych priorytetem OSŻD

Jakie są możliwości rozwoju nowych korytarzy intermodalnych między Europą a Azją?

Możliwości powstawania nowych korytarzy intermodalnych między Europą i Azją są determinowane szeregiem czynników, z których najważniejszy to wielkość przewidywanego potoku ładunków, który może dać impuls do inicjatywy utworzenia korytarza. Wszystko to oczywiście w ścisłej współpracy krajów i przewoźników. W chwili obecnej światowy rynek usług przewozowych charakteryzuje przejście do ściślejszej współpracy międzynarodowej jego uczestników i w tym zakresie szczególnie ważne wydają się dalsze prace OSŻD, ukierunkowane na realizację głównego zadania – rozwoju i usprawnienia międzynarodowych przewozów kolejowych w połączeniu między Europą a Azją, zwiększając ich efektywność i poziom usług. Przede wszystkim prace te obejmują usprawnienie, dostosowanie i ujednolicenie regulacji prawnych i technicznych, przyjęcie tekstu Konwencji  o bezpośredniej międzynarodowej  komunikacji kolejowej, rozwój korytarzy transportu kolejowego, doskonalenie taryf za przewozy kolejowe, uproszczenie procedur przekraczania granic, w tym szersze wdrażanie ujednoliconego listu przewozowego CIM / SMGS, mające na celu skrócenie czasu i kosztów przekraczania granic, rozwój transportu kontenerowego, szynowo-drogowego typu piggyback i kombinowanego, wprowadzenie nowoczesnych technologii informacyjnych, rozwój kształcenia / szkolenia zawodowego w zakresie transportu kolejowego oraz utworzenie Akademii OSŻD i wiele innych.

Jak dużym zagrożeniem dla branży transportowej sa konflikty międzynarodowe (np. na Ukrainie, czy Zakaukaziu)?

Konflikty nigdy nie sprzyjają rozwojowi. Trudno wyspecyfikować zagrożenia. Wszystkie strony konfliktów starają się różnymi sposobami podtrzymać działalność w sferze transportu i prowadzić współpracę transportową. Sprawy polityczne nie są przedmiotem rozważań na forum OSŻD.

Czy w związku z drugą falą pandemii konieczne są dodatkowe działania ochronne dla branży logistycznej? Czy OSŻD podejmie jakieś działania w tej sprawie?

Walka z pandemią to przede wszystkim sfera działalności państw. Kolejowe służby sanitarne współuczestniczą w realizacji programów państwowych i dostosowują do nich swoje działania.  Oczywiście skutki pandemii odczuwają przewozy pasażerskie. Funkcjonowanie kolei toczy się obecnie w dość trudnej dla wszystkich krajów sytuacji związanej z pandemią koronawirusa (COVID-19). Jestem przekonany, że okazana solidarność, wspólny wysiłek oraz współpraca partnerska pozwolą nam przezwyciężyć ten trudny okres.  Dobrze role środków profilaktycznych zapobiegających rozprzestrzenieniu się pandemii przez koleje przedstawiono w biuletynie nr 3-4/2020 przez Koleje Rosyjskiej Federacji np. kontroli podróżnych, czy odkażaniu pociągów, przedziałow. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close