Partnerzy portalu

Spadek obrotów w Porcie Hamburg

Tagi: Port Hamburg,

Epidemia koronawirusa odbiła się na wynikach operacyjnych portu Hamburg. W ciągu trzech kwartałów 2020 r. w największym niemieckim porcie przeładowano 6,3 mln TEU co stanowi spadek o blisko 10% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

fot. Port Hamburg

Trudnym okresem dla Hamburga okazał się zwłaszcza trzeci kwartał 2020 r. kiedy przeładunki okazały się o 16,2% niższe niż w II kwartale. Jednakże przedstawiciele Portu widzą pewne optymistyczne sygnały wskazujące, że okres dwucyfrowego spadku obrotów się kończy, a w trzecim kwartale pojawiają się sygnały wzrostu gospodarczego. 

— Od lipca obserwujemy stabilizację w rozwoju przeładunków, a wraz z nią mniejszy ogólny spadek towarów transportowanych drogą morską w porcie w Hamburgu. Przyczyny można znaleźć w niższym wskaźniku zakażeń latem i wynikającym z tego złagodzeniu środków mających na celu powstrzymanie pandemii, a także w wysyłce w celu uzupełnienia zapasów na świąteczny handel — skomentował Axel Mattern, prezes Port of Hamburg Marketing.

W okresie od stycznia do września w niemieckim porcie przeładowano 93,2 mln ton ładunków, co stanowi spadek o 10,7% rok do roku. W segmencie general cargo przeładunki zmniejszyły się o 9,9% do poziomu 65,2 mln t. a przeładunki towarów masowych spadły o 12,4% do wysokości 28 mln ton.

Rozwój sytuacji w transporcie kontenerowym różnie wyglądał u poszczególnych głównych partnerów handlowych Portu. Pozytywnie rozwija się handel z Chinami, które są dla Hamburga najważniejszym partnerem. W transporcie z i do tego kraju odnotowano wzrost o 11,3%. W przypadku przeładunku towarów transportowanych do innych krajów zanotowano spadki: Rosja (- 15,1%), Szwecja (-11,8%), Korea Płd. (-11,8) i Polska (-9,6%).

Bardzo duży wzrost zanotował port w przeładunkach kontenerów transportowanych do Wielkiej Brytanii (+41%) co jest wynikiem przewożenia z tego kraju do Niemiec pustych jednostek. Wzrosły też ilości ładunków w wymianie z Singaporem, USA i Malezją. 

Całkowity import przez Port Hamburg spadł w pierwszych trzech kwartałach 2020 r. o 14,4% natomiast eksport o 5,5%. Zmiejszenie importu było spowodowane spadkiem produkcji stali w Niemczech i w związku z tym mniejszym zapotrzebowaniem na węgiel i rudę. W tym samym czasie wzrósł eksport produktów spożywczych w tym zbóż. 

Wyniki niemieckiego portu odzwierciedlają sytuację w całej branży. W okresie styczeń – październik spadek obrotów zaliczyły porty: Helsinki (-7,3%), Ryga(-27,5%), Ventspils (-40%), Kalliningrad (-6%), St. Petersburg (-1%). Wzrost obrotów odnotował natomiast Port Gdynia o 1,6 %.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close