Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Rosja, Chiny i Mongolia chcą usprawnić tranzyt ładunków

Chiny, Rosja i Mongolia analizują możliwości zwiększenia wolumenu transportowanych ładunków Koleją Transmongolską. To jedna z perspektywicznych odnóg kolejowego Nowego Jedwabnego Szlaku. 

Mongolia
Holger Schué / Pixabay

Koleje Wschodniosyberyjskie brały udział w spotkaniu trójstronnym poświęconym kolejowym przejściom granicznym Rosji, Chin i Mongolii. W 2019 r. całkowita wielkość ładunków przetransportowanych linią Pekin – Mongolia – Irkuck wyniosła 6,8 mln ton. Natomiast w okresie styczeń – październik przewieziono 6,6 mln t o 20% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, co wynika z przekierowania na kolej ładunków intermodalnych, które przed okresem pandemii były transportowane innymi gałęziami transportu. 

Dzięki koordynacji działań kolei trzech państw możliwe było w 2020 r. zwiększenie liczby pociągów intermodalnych jadących przez Ułanbator. Od stycznia do października liczba pociągów intermodalnych, które dotarły do stacji Nauszki na Kolei Wschodniosyberyjskiej wyniosła 1952 co stanowi wzrost o 69% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Warto też podkreślić, że w całym 2019 r. trasę transmongolską pokonało ponad 1000 pociągów transportujących kontenery. 

Wzrost w kryzysowym okresie

Zwiększenie liczby pociągów na tej trasie nastąpiło w okresie kryzysu spowodowanego pandemią. — W trudnych warunkach warto zwrócić uwagę na podejście do decyzji podejmowanych przez przedsiębiorstwa kolejowe. Priorytetowym zadaniem obecnego spotkania jest wspólne poszukiwanie nowych możliwości rozwoju dla naszych spółek kolejowych, w tym kwestia koordynacji zwiększenia przejazdów pociągów kontenerowych w 2021 roku przez punkty graniczne Nauszki, Zamyn-Ude i Erlian — powiedział cytowany w komunikacie Vaily Frolow, szef Kolei Wschodniosyberyjskich. 

Połączenie Chiny — Mongolia — Europa to nie jedyne usługi intermodalne, które wykorzystują infrastrukturę Kolei Transsyberyjskiej. 18 listopada z Władywostoku ruszył pociąg transportujący kontenery z ładunkami z Japonii. Skład ten dotrze do Europy przez terminal w Małaszewiczach. Na zwiększenie popularności tego szlaku wpływ miało także umożliwienie przez Rosję tranzytu objętych sankcjami produktów spożywczych z Europy do Chin. Koleje Rosyjskie uruchomiły specjalny mechanizm plombowania kontenerów, które są przewożone przez Rosję, tak by nie naruszyć embarga na import  artykułów spożywczych do tego kraju. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close