Cargotec dostarczył reachstackery dla PCC Intermodal
Cargotec dostarczył cztery wozy przedsiębierne (typu reachstacker) zamówione przez PCC Intermodal. Urządzenia zasiliły park maszynowy terminali intermodalnych tej firmy. PCC Intermodal prowadzi obecnie przetarg na projekt rozbudowy terminalu w Brzegu Dolnym

Cztery reachstackery marki Kalmar dostarczone zostały między czerwcem a wrześniem. Urządzenia zasiliły terminale w Brzegu Dolnym (1 sztuka), Kutnie (2 sztuki) i Gliwicach.
Cargotec po wygranym przetargu podpisał z PCC Intermodal umowę na dostawę czterech urządzeń urządzeń typu reachstacker do przeładunku kontenerów, o możliwości udźwigu umożliwiającym podniesienie 45 ton w pierwszym rzędzie wraz z usługami serwisowymi. Łączna wartość zamówienia wyniosła 1,5 mln euro. Urządzenia zasilą park maszynowy operatora, na który oprócz reachstakerów składa się 5 suwnic.
Dostawa urządzeń przeładunkowych to niejedyny zakup realizowany obecnie przez PCC Intermodal w ramach projektu unijnego. W przyszłym roku do terminali tej spółki trafią również lokomotywy 3 manewrowe serii 6Dh1 Alf, które są ciekawą modyfikacją popularnych pojazdów SM42. Dostawą lokomotyw jest Tabor Dębica.
Projekt unijny
PCC Intermodal jest jednym z beneficjentów konkursu na dofinansowanie inwestycji intermodalnych z środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko prowadzonego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Spółka otrzymała dofinansowanie łącznie na 5 projektów: zakup lokomotyw trakcyjnych i wagonów (wartość dofinansowania 89 mln zł), rozbudowę terminalu w Gliwicach (20,7 mln zł), rozbudowę terminalu w Kutnie (19,1 mln zł), zakup urządzeń przeładunkowych i budowę toru suwnicowego w Brzegu Dolnym (18,9 mln zł) oraz na zakup lokomotyw manewrowych (5,5 mln zł).
Jak zapewnia PCC Intermodal realizacja projektów odbywa się zgodnie z planem. Obecnie prowadzone jest postępowanie opracowanie dokumentacji projektowej terminalu Brzegu Dolnym. Spółka planuje także budowę dużego hubu przeładunkowego ICY Tczew, który będzie pełnić rolę bramy zewnętrznej dla trójmiejskich portów kontenerowych. Projekt ten będzie zgłoszony do dofinansowania w ramach przyszłej perspektywy budżetowej UE, a rozpoczęcie jego budowy możliwe będzie w 2022 r.