Partnerzy portalu

W Porcie Koper uruchomiono czwartą suwnicę RMG

Tagi: Port Koper,

W Porcie Koper zainstalowano czwartą suwnicę RMG, która zwiększy możliwości wywozu ładunków koleją. W porcie realizowany jest projekt rozbudowy nabrzeży.

fot. Luka Koper

W terminalu kontenerowym w Koper uruchomiono na początku października czwartą suwnicę RMG. Cztery urządzenia mogą jednocześnie dokonywać przeładunków na pięciu bocznicach, które mogą przyjmować pociągi o długości 700 m. Tego typu suwnice są wykorzystywane w słoweńskim porcie od 2017 r.  Każda z nich waży 300 ton, jest zasilana elektrycznie co pozwala na cichą i bezemisyjną pracę. Urządzenia są wyposażone w zaawansowane systemy wspierające pracę operatorów, co zapewnie wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu pracy.

Dzięki dobrze rozwiniętej infrastrukturze bocznicowe i suwnicom Koper należy do portów o największym udziale transportu kolejowego w obsłudze transportu ładunków docierającej z i do portu drogą lądową. Odsetek kontenerów, które są z tego terminalu wywożona pociągami wynosi 52%. Port Koper ma bezpośrednie połączenia intermodalny z 25 centrali logistycznymi na obszarze krajów Europy Środkowo – Wschodniej w tym również i w Polsce. Każdego w terminalu kontenerowym obsługiwanych jest między 24 a 28 pociągów kontenerowych. Nowe inwestycje w tym uruchomienie czwartej suwnicy zwiększą tę liczbę do 32. 

Dłuższe nabrzeże

Dzięki realizowanym obecnie inwestycjom Port Koper zwiększy możliwości przeładunku kontenerów i stanie się ważnym ośrodkiem logistycznym regionu Trójmorza. W sierpniu rozpoczęła się rozbudowa Pirsu I w terminalu kontenerowym. Nabrzeże zostanie wydłużone o 98,5 m. Po zakończeniu robót, co zaplanowano na marzec 2021 r. nabrzeże terminalu będzie mieć długość 695 m. Terminal zostanie wyposażony w dwie dodatkowe suwnice do obsługi statków klasy post-panamax. Inwestycja otrzymała wsparcie z funduszy unijnych w wysokości 45,6 mln euro.  W drugiej fazie projektu oddane zostanie dodatkowe 24.830 mkw powierzchni składowe. Dzięki tym inwestycjom roczne możliwości przeładunkowe terminalu wzrosną do 1,5 mln TEU. 

Po zakończeniu robót, co zaplanowano na marzec 2021 r. nabrzeże terminalu będzie mieć długość 695 m. W drugiej fazie projektu oddane zostanie dodatkowe 24.830 mkw powierzchni składowe. Dzięki tym inwestycjom roczne możliwości przeładunkowe terminalu wzrosną do 1,5 mln TEU. 

W Koprze powstaje również nowy terminal Ro-Ro z parkingiem na 6000 samochodów ciężarowych i instalacją do ładowania pojazdów elektrycznych. Inwestycja ta ma być zakończona na początku 2021 r.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close