Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Nowe oferty kolejowo-morskich usług multimodalnych z Dalekiego Wschodu do Europy

JSC UTLC ERA , rosyjska spółka zależna z grupy Koleje Rosyjskie oraz niemiecka spółka transportowo-logistyczna Belintertrans-Germany (BIT-Germany) porozumiały się w sprawie uruchomienia w październiku nowego połączenia multimodalnego, kolejowo-morskiego.

Nowe oferty kolejowo-morskich usług multimodalnych z Dalekiego Wschodu do Europy
Foto: Kazakh-tv

Chodzi o trasę koleją z granicznej miejscowości w Chinach, Altynkol, Nowym Jedwabnym Szlakiem do Kalinigradu, a stamtąd kontenerowcami do Hamburga. JSC UTLC zorganizuje transport kolejowy między Altynkolem a portami w obwodzie kaliningradzkim, a BIT-Niemcy – zorganizują transport morski do Hamburga. Klienci będą mieli na trasie jedną platformę dla całej dokumentacji wysyłkowej i cenę end-to-end.
Pilotażowe przesyłki takiego połączenia i na tej trasie zostały zrealizowane w sierpniu i we wrześniu. Dowiodły, że transit time transportu towarów z Chongqing do Hamburga jest możliwy w ciągu 12 – 14 dni.

„Inicjatywa stałego połączenia z zadowoleniem przyjęła już została i potwierdzenia ze strony DHL oraz ITLG dla towarów z Xi’an, a przez CDIRS dla towarów z Chengdu” – poinformowali przedstawiciele obu spółek we wspólnym oświadczeniu.

Według założeń, do Hamburga będą wyjeżdżać z Chin dwa pociągi dziennie. Ich jazda będzie ściśle zsynchronizowana z rozkładami rejsów wyczarterowanych linii kontenerowych, co da efekt w postaci skrócenia czas wysyłki do porównywalnego lub lepszego, jaki realizowany jest przez BIT-Germany trasą przez Małaszewicze. Oszczędności w transit time uzyskuje się m.in. „przez eliminację niepotrzebnych operacji”.

Multimodalne transporty z Chin do Europy stają się coraz bardziej popularne. Np. we wrześniu Maersk ogłosił, że jego usługa multimodalna AE19 będzie stała, na trasie z Korei, Japonii i Chin do portu Nachodka w Rosji (Daleki Wschód), a następnie koleją do Petersburga, skąd ładunki będą wiezione znów drogą morską do portów europejskich.
W ocenie analityków, powodem oferowania takich połączeń multimodalnych jest chaosem w transporcie oceanicznym, co wywindowało nieoczekiwanie stawki frachtu oraz niedostateczna podażą usług przewozowych. Dlatego coraz więcej spedytorów dostrzega zalety połączeń z wykorzystaniem kolei.
Zarazem wskazuje się, że z powodu rosnącej liczby pociągów uruchamianych Nowym Jedwabnym Szlaku powstały na nim wąskie gardła, szczególnie – jak się podkreśla – na granicy chińsko-kazachskiej.

Źródło: MAERSK

Według China Railway, w pierwszej połowie br. uruchomiono 5122 pociągów towarowych Chiny-Europa, co stanowi wzrost o 36 proc. rok do roku. Khorgos był najbardziej ruchliwym przejściem granicznym spośród wszystkich szlaków Jedwabnego Szlaku z Chin, obsługujących 2000 pociągów w pierwszej połowie, tj. o 48 proc. więcej w stosunku do 2019 roku. To spowodowało zatory kolejowe.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close