Partnerzy portalu

Przewozy niepełnych składów całopociągowych z Małaszewicz

W związku z problemem kongestii, która pojawia się na terminalach przeładunkowych na polsko – białoruskiej granicy, operatorzy logistyczni decydują się na nietypowe rozwiązania. Captrain we współpracy z Adampolem uruchomił pojedynczy pociąg, który przewiózł kontenery z Małaszewicz do Pruszkowa. 

Przewozy niepełnych składów całopociągowych z Małaszewicz
fot. Captrain

Organizatorzy transportu kontenerów na Nowym Jedwabnym Szlaku od dłuższego czasu muszą mierzyć się z problemem kongestii na kolejowych przejściach granicznych. To efektu dużego wzrostu popytu na kolejowe przewozy kontenerów między Chinami a Europą, które przejęły część ładunków wysyłanych wcześniej drogą morską i lotniczą. Ładunki nadawane z Chin do Polski najczęściej przenoszone są na samochody w terminalach w Małaszewiczach. Jednak z powodu dużego ruchu kierowcy odbierający kontenery obecnie  stoją tu w długich kolejkach. 

Aby rozwiązać ten problem Adampol we współpracy z Captrain, przewoźnikiem kolejowym specjalizującym się w transporcie towarowym zorganizował pociąg, który przewiózł kontenery z Małaszewicz do Pruszkowa, gdzie ładunki zostały odebrane przez samochody. 

— Wraz z naszym klientem Adampol postanowiliśmy „wydobyć z potrzasku” kilkanaście kontenerów przeznaczonych do transportu samochodowego i załadować je na platformy kolejowe pomimo, że nie był to skład całopociągowy — poinformowała Sylwia Mosiek, dyrektor handlowy Captrain. 

Następnie Adampol zorganizował przewóz ładunków z terminalu w Pruszkowie do finalnych odbiorców. Udany transport kontenerów może zachęcić kolejnych klientów do tego, by odbierali jednostki nie w Małaszewiczach ale w terminalach takich jak Pruszków. Przewoźnicy kolejowi mogą sformować pojedyncze pociągi przeznaczone do takich zadań.

— Mamy elastyczne podejście do potrzeb transportowych naszych klientów, tak więc pojedyncze, doraźne przewozy, nawet grup wagonowych są dla nas interesujące — zapewnia przedstawicielka Captrain. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close