DB Cargo Polska ogłosiło przetarg na dostawę lokomotyw
DB Cargo Polska ogłosiło ponownie przetarg na dostawę 4 multisystemowych lokomotyw elektrycznych do transportu intermodalnego wraz z zezwoleniami na dopuszczenie do eksploatacji w Polsce i Czechach.

To kolejne podejście przewoźnika do zakupu lokomotyw wielosystemowych. W poprzednim przetargu nie wpłynęły oferty spełniające kryteria zamówienia.
DB Cargo zamawia lokomotywy, które mają być dostosowane do zasilania w systemach 3 kV DC, 25kV 50 Hz a opcjonalnie także do systemu AC 15 kV 16.7 Hz i innych stosowanych w UE. Maksymalna prędkość konstrukcyjna ma wynosić co najmniej 160 km/h. Maksymalny nacisk na oś wynosi 22,5 kN. Pojazd powinien być także wyposażony w systemy monitorowania i diagnostyki paramentów pracy lokomotywy. Ponadto także w ETCS, SHP, Radio Stop, czeski system bezpieczeństwa, a opcjonalnie również w inne systemy występujące w krajach Unii Europejskiej. W ramach zamówienia wykonawca ma także przeszkolić 10 pracowników przewoźnika w zakresie obsługi, naprawy i konserwacji dostarczonych lokomotyw.
Lokomotywy mają być dopuszczone do eksploatacji w Polsce, Czechach i innych krajach na liniach kolejowych z funkcjonującym systemem ERTM/ETCS na podstawie dopuszczenia Europejskiej Agencji Kolejowej.
Przetarg jest częścią projektu unijnego realizowanego przez DB Cargo Polska. Zakupy taborowe spółki otrzymały dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach projektu „Usprawnienie transportu intermodalnego w Polsce poprzez połączenie terminali kontenerowych na wybrzeżu bałtyckim i terminali dystrybucyjnych w południowej Polsce z osią transportową, łączącą Europę zachodnią z krajami WNP i Chinami.” W grudniu 2018 r. DB Cargo zawarło umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Zgodnie z nią przewoźnik może otrzymać 51,5 mln zł dotacji unijnej.