Partnerzy portalu

Trzeci miesiąc z ponad 1000 pociągami odprawionymi NJS

W lipcu z Chin do Europy wysłano Nowym Jedwabnym Szlakiem łącznie 1232 pociągów, tj. aż o 68 procent więcej w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku. To trzeci miesiąc z rzędu, gdy odprawianych jest ponad 1000 składów, a piąty z dwucyfrową dynamiką wzrostu rdr.

Trzeci miesiąc z ponad 1000 pociągami odprawionymi NJS
fot. CR

Dane te przekazały portale South China Morning Post oraz ChinaDaily, powołując się na Chińskie Koleje.

Jak podkreślają, pociągi towarowe odegrały ważną rolę w stabilizacji międzynarodowego łańcucha dostaw towarów, w tym w wysyłce środków medycznych pomagających walczyć z Covid-19, w sytuacji rosnącego popytu na transport a ograniczonej podaży usług przewozu lotniczego i morskiego. 

Tylko w lipcu wolumen ładunków wysyłanych pociągami wzrósł o 73 procent rok do roku – do 113 tys. TEU. Do końca lipca pociągami towarowymi wysłano m.in. 4,97 mln sztuk środków antyepidemiologicznych, ważących 39 tys. ton.

W informacjach podkreśla się też, że dynamika przewozów koleją świadczy zarówno o tym, że gospodarka chińska stopniowo odzyskiwała siły po ograniczeniu pandemii koronawirusa oraz o tym, że Chiny opracowały już „niezawodną trasę transportową”, aby wysłać produkowane w tym kraju produkty za granicę.

Jak informowaliśmy, po I połowie 2020 r. NJS między Chinami a Europą odprawiono 5122 pociągów towarowych, co stanowiło wzrost o 36 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2019 r.

Dokładając dane z lipca można szacować, że w okresie pierwszych siedmiu miesięcy br. NJS kursowało 6354 pociągów. Zapowiada się zatem nowy rekordowy poziom uruchamianych pociągów w całym 2020 roku, po ok. 8000 w 2019 r.

W cytowanych doniesieniach portali chińskich nie ma informacji, czy tak dużej dynamice przewozów nadal towarzyszą różne problemy, w tym opóźnienia w odprawach granicznych podczas zmiany rozstawu osi, zarówno na chińsko – kazachskich przejściach, jak i w Europie, w tym w Małaszewiczach. Pisaliśmy o tym przed miesiącem.

Media chińskie donoszą także o dwu innych sprawach związanych z transportem kolejowym.

Po pierwsze, Chińskie Koleje przewiozły w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy br. 2 miliardy ton ładunków, o 4,3 procent więcej niż w tym samym okresie 2019 r. Wskazuje to, że chińska gospodarka wróciła do zdrowia po szoku epidemii Covid-19, stwierdzają tamtejsze źródła.

Po drugie, nie udaje się jednak realizacja trzyletniego planu (na okres 2018-20) zmniejszenia emisji spalin transportu, poprzez przejmowanie większego wolumenu towarów przez kolej z dróg. Do 2020 r. co najmniej 80 proc. przedsiębiorstw przemysłowych i wydobywczych o rocznym wolumenie ekspedycji towarów ponad 1,5 mln ton miało być podłączonych do systemu kolejowego. Ponadto wszystkim głównym portom kazano przenosić transport rudy żelaza i węgla z ciężarówek na statki i koleje.

Jednak oficjalne dane pokazują, że plan ten pozostaje „daleko w tyle za harmonogramem i nie ma szans na to, że cele zostaną osiągnięte do końca 2020 roku”.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close