Contargo Hatrans planuje budowę terminalu w Teofilowie k. Łodzi
Contargo Hatrans Łódź jest nową spółką celową powstałą z doświadczenia dwóch firm logistycznych działających na terenie Polski i Europy: Hatrans Logistics – dostawcy usług logistycznych z łódzkimi korzeniami oraz Contargo – właściciela i współwłaściciela 24 terminali intermodalnych na terenie całej Europy. Spółka planuje budowę terminalu intermodalnego w Teofilowie Przemysłowym.
Ważnym aspektem wspólnego przedsięwzięcia Contargo Hatrans Łódź jest połączenie doświadczonych partnerów logistycznych, które ma na celu osiągnięcie pozytywnego efektu synergii dla obu grup logistycznych co będzie miało także znaczenie dla regionu.
— Naszym celem jest stworzenie dedykowanego terminala na terenie północnej części Łodzi – Teofilowa Przemysłowego (stacja Łódź Żabieniec) w sąsiedztwie trasy S-14, który będzie włączony w sieć 24 terminali grupy Contargo znajdujących się na terenie Europy zachodniej – Holandii, Francji, Szwajcarii i Niemiec. Będzie to 25 terminal grupy – pierwszy w Europie Wschodniej i pierwszy w Polsce terminal włączony w sieć istniejących już terminali. Dodatkowo terminal będzie obsługiwał regularne połączenia z polskimi portami morskimi — zapowiada spółka.
Contargo Hatrans Łódź swoją działalność chce również oprzeć na eksporcie polskiej żywności (w szczególności przetwórców z terenu naszego województwa) zarówno na Wschód (Chiny jak i państwa rosyjskojęzyczne) oraz na Zachód. Terminal będzie przystosowany do składowania kontenerów chłodniczych , a załadunek towarów wymagających regulacji temperatury będzie się mógł również odbywać w działającej w sąsiedztwie terminala chłodni.
Obecnie w Polsce przystępuję się do wielu inwestycji w terminale intermodalne. PKP Cargo m.in. planuje budowę terminala transshipment’owego (hubu przeładunkowego) w Karsznicach pod Zduńską Wolą – terminala służącego w swym zamyśle głównie do przeładunków kontenerów i formowania pociągów w dalsza drogę – między innymi do terminali dedykowanych, służących do dostarczania towarów do klienta końcowego.
Mniejsze terminale skierowane do obsługi tzw. ostatniej mili będą komplementarne dla tak dużych terminali przeładunkowych jakim będą np. Karsznice. Terminal Contargo Hatrans Łódź przyczyni się do zaktywizowania inwestycyjnego tej części Łodzi i okolic, wielu inwestorów uzależnia lokalizacje swoich zakładów od sprawnej infrastruktury logistycznej, sprawna logistyka staje się głównym czynnikiem przewago konkurencyjnej.
— W związku z planowaną inwestycją budowy terminala multimodalnego wystąpiliśmy z wnioskiem o dofinansowanie ze środków unijnych, w konkursie organizowanym przez Departament Regionalnego Programu Operacyjnego Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi pt. Transport Multimodalny (działanie III.3). Wsparcie jakie możemy uzyskać z w/w programu pozwoli na zastosowanie najnowocześniejszych rozwiązań ekologicznych na co spółka kładzie szczególny nacisk. Bezpieczeństwo i najwyższe standardy obsługi przy użyciu wyrafinowanych systemów technicznych we współpracy z uczelniami regionu (cichobieżne suwnice z instalacją odzysku energii) oraz systemów IT są naszym bezwzględnym priorytetem. W połowie czerwca na części obszaru przyszłej inwestycji uruchomiliśmy depot pustych kontenerów o pojemności ok. 400 TEU z możliwością powiększenia w miarę potrzeb, który oferuje usługi przeładunkowo-składowe, czyszczenie i naprawy kontenerów — napisano w komunikacie.