Rekord przejazdu pociągu na Korytarzu Środkowym
Na transkaspijskim Korytarzu Środkowym ustanowiono nowy rekord przejazdu pociągu. Skład transportujący kontenery pokonał trasę z Khorgos na granicy chińsko – kazachskiej do stacji Kosekoy w Turcji w 12 dni.

Korytarz Środkowy to wspólne przedsięwzięcie spółek ADY Container (Azerbejdżan), KTZ Express (Kazachstan), GR Logistics (Gruzja) and Pacific Eurasia Logistics (Turcja), które uruchomiły połączenia intermodalne z Chin do Turcji i Europy omijające Rosję. Pociągi przez Kazachstan jaką do portu Aktau na Morzu Kaspisjkim, następnie są transportowane promem do Azerbejdżanu skąd jadą przez Gruzję do Turcji. Trasa ta jeszcze do nie dawna była uważana za mało atrakcyjną ze względu na długi czas przejazdu. W 2019 udało się usprawnić połączenia feederowe na Morzu Kaspijskim. Do wzrostu znaczenia tej magistrali przyczyniło się uruchomienie linii kolejowej pod cieśniną Bosfor w Turcji, skąd pociągi mogą szybko dotrzeć do krajów południowo – wschodniej Europy.
Dzięki podejmowanym wysiłkom uczestników projektu, czas przejazdu na Korytarzu Środkowym stale się poprawia. W poniedziałek do stacji Kosekoy w Turcji dotarł pociąg transportujący 43 kontenery 40-stopowe. Czas przejazdu z granicy kazachdko-chińskiej wyniósł 12 dni, co jest rekordem na tej linii, choć nadal jest to czas dłuższy niż potrzeba na przejazd składu z Kazachstanu do terminalu w Małaszewiczach. Między Aktau a Baku skład przetransportował statek Beket-Ata należący do ADY Container.
Odcinek z portu w Baku do stacji Boyuk-Kesik, obejmujący terytorium Azerbejdżanu, pociąg pokonał w rekordowym czasie – 14 godzin, czyli 10 godzin krócej niż standardowo 24 na tej trasie godziny. Czas podróży przez Turcję wyniósł 50 godzin, co pozwoliło zaoszczędzić dodatkowe 70 godzin w porównaniu ze standardowym czasem. — Pomimo trudnych warunków epidemiologicznych transport kolejowy na linii wschód-zachód przebiega nieprzerwanie zgodnie z normami sanitarnymi i epidemiologicznymi — skomentowała ADY Container.