Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

NSRN: Europa i Chiny pogłębiają współpracę transportową

Organizacja New Silk Road Network (NSRN) skupiająca firmy zaangażowane w rozwój kolejowego Nowego Jedwabnego Szlaku wspiera dalszą integrację gospodarczą Chin i Europy. Zdaniem NSRN chińskie firmy spełniają wszystkie unijne wymogi jakości usług budowlanych i produktów. 

fot. NSRN

Europa i Chiny czynią starania w celu głębszej integracji handlu i rozwoju gospodarek. O rozwoju współpracy gospodarczej rozmawiano podczas spotkania przedstawiciel Chin i Europy na Łotwie gdzie omawiano inicjatywę Jeden Pas i Jedna Droga – Belt and Road (BRI) oraz rozwój transeuropejskiej sieci TEN-T. 

Chińsko – europejska współpraca w zakresie transportu intermodalnego rozwija się intensywnie od czasu gdy w 2013 r. w Kazachstanie zainaugurowano inicjatywę BRI. Chociaż nie zawarto porozumienia formalnego między Pekinem a EU, Chiny zawarły szereg bilateralnych umów z poszczególnymi państwami biorącymi udział w inicjatywie BRI. Również szereg unijnych instytucji zawarło memoranda porozumienia z chińskim rządem w zakresie inicjatyw rozwojowych.

— Szczególnie interesujące są ramy współpracy 16 + 1 które obejmują 11 państw członkowskich UE oraz 5 krajów bałkański. Te porozumienia mają na celu budowę efektywnej sieci połączeń między Chinami a Europą poprzez rozwój Chińsko-Europejskiej Linii Ekspresowej Lądowo-Morskiej. Współpraca na poziomie federalna ułatwia rozwój biznesu i wzrostu partnerów na poziomie lokalnym — stwierdza NSRN.

W uchwalonym w 2015 przez chińską Narodową Komisję Rozwoju i Reform dokumencie „Wizja i Działanie” szczególną uwagę poświęcono rozbudowie sektora transportowego. Jednym z przykładów takich działań jest umowa między DB a Kolejami Chińskim ws. modernizacji połączenia kolejowego euroazjatyckiego. Koleje w EU współpracują z chińskimi władzami w celu zwiększenia możliwości transportowych. 

Oprócz kolei drugim ważnym obszarem współpracy jest rozbudowa portów na Morzu Bałtyckim i Północnym. Eksperci przewidują że do 2030 możliwości infrastruktury kolejowej spełnią prognozowane zapotrzebowanie. Oznacza to konieczność dalszych inwestycji. NSRN zapewnia że chińskie firmy mogą realizować inwestycje w Europie wg najwyższych standardów.

— Nierzadko europejskie firmy wyobrażają sobie, że jakość pracy chińskich firm w zakresie infrastruktury i produktów nie spełnia standardów. Agencje UE obawiają się, że poziomy normalizacji w UE zostaną poluzowane, jeśli chińscy gracze zwiększą swoją aktywność w regionie. Są to jednak bezpodstawne obawy, ponieważ badania pokazują, że chińscy kontrahenci ściśle przestrzegają unijnych przepisów i norm, wytwarzając produkty, które są w równym stopniu dopasowane — argumentuje NSRN.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close