Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Wzrosła konkurencyjność kolei w transporcie kontenerów z Chin

Coraz więcej firm jest zainteresowanych transportem ładunków w kontenerach na Nowym Jedwabnym Szlaku. Przy spełnieniu określonych warunków kolej okazuje się najtańszą opcją przewozu oferując przy tym znacznie krótszy czas transportu. 

fot. PKP Cargo Terminale

Rozwój usług na kolejowym Nowym Jedwabnym Szlaku powoduje, że kolejne firmy zainteresowane są transportem kolejowym na trasach euroazjatyckich. Spotyka się jednak czasem pewne nieporozumienia odnośnie czasu przejazdu i kosztów. Biorąc pod uwagę czas przewiezienia towaru od producenta do klienta końcowego to wynosi on ok 45 dni w przypadku drogi morskiej, 23 dni w przypadku kolei i 7 dni przy wykorzystaniu samolotu. Kosztowo najbardziej opłacalny jest transport morski, jednak w przypadku niektórych ładunków tańsza jest kolej. 

— Koszt transportu zależy od gabarytów, masy towaru i warunków realizacji usługi. Im większe gabaryty i masa ładunku tym bardziej opłacalny jest transport morski. Natomiast jeśli usługa realizowana jest w warunkach EXW i dotyczy mniejszych gabarytów to całkowity koszt realizacji przesyłki koleją jest niższy niż transportem morskim. Warunki EXW te są też wygodne i bezpieczne dla operatorów i spedytorów. — zapewnia Dominika Wieczorek, specjalista do spraw obsługi klienta w Morskiej Agencja Gdynia.

Paletyzacja nie jest wymagana

Koszty cargo lotniczego w ostanim okresie znacznie wzrosły i obecnie przewóz kontenerów samolotami jest kilkanaście razy droższy niż koleją i statkiem. Eksperci radzą też by przy wyborze kolei do transportu kontenerów wykupywać dodatkowe ubezpieczenie cargo, zwłaszcza w przypadku przewozu drogich ładunków. Standardowe ubezpieczenie wymagane przez międzynarodowe konwencje transportowe określa wysokość odszkodowania w zależności od masy ładunku i często nie pokrywa ewentualnych strat. Ponadto wbrew rozpowszechnionym przekonaniom ładunku przewożone transportem intermodalnym nie muszą być spaletyzowane.

— Na kolei stosowane są najczęściej kontenery drobnicowe 40-stopowe . Ładunki w kontenerach nie musi być na paletach. Towar może być luzem, dotyczy to różnego rodzaju skrzyń, belek, szpul, a także ładunków nietypowych jak koparki, samochody, skutery. Co jednak jest ważne, ładunki muszą być odpowiednio zabezpieczone — wyjaśnia Dominika Wieczorek.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close