Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Boom na Nowym Jedwabnym Szlaku. Eksperci liczą na Sławków

Początek roku przyniósł znaczący wzrost zainteresowania kolejowymi przewozami kontenerowymi na szlaku Chiny Europa. Rekordowe ilości jednostek przewieziono w kwietniu oraz maju. Eksperci Morskiej Agencji Gdynia liczą na rozwój regularnych połączeń przez Sławków.

fot. Euroterminal Sławków

Zleceń na przewozy kontenerowe miedzy Chinami a Europą jest obecnie tak dużo, że w chińskich terminalach wystąpiła kongestia z powodu przekroczenia ich możliwości przeładunkowych. Sytuacja ta powinna się normalizować w najbliższych tygodniach. 

— Pomimo pandemii i czasowego zamknięcia fabryk w Chinach miedzy styczniem, a kwietniem zaobserwowano w ujęciu rok do roku wzrost o 28% w ilości kontenerów przewiezionych koleją. W samym kwietniu odnotowano wzrost aż o 50%. W maju wzrost był podobny. Nawet te terminale w Chinach, które mają mają dużą wydolność nie nadążają z realizacją zleceń. Obecnie jednak widzimy, że sytuacja ta się stabilizuje i wraca regularna obsługa zamówień — powiedział Michał Golańczyk, Rail LCL/FCL Manager w Morska Agencja Gdynia podczas webinarium nt. kolejowego transportu kontenerów z Chin. 

Nowe trasy

Jednym z sposobów na przeciwdziałanie problemowi zapełnienia terminali jest uruchamianie nowych tras oraz nowych połączeń. Eksperci liczą na przykład na rozwój usług intermodalnych wykorzystujących szerokotorową linię kolejową LHS oraz położony na jej końcu Euroterminal Sławków, w którym od niedawna obsługiwane są regularne pociągi z i do Chin.

— Sławków ma wiele zalet, gdyż położony jest na końcu linii szerokotorowe, dzięki czemu ładunki tam transportowane nie muszą być przeładowywane na wschodniej granicy. Euroterminal ma również dobrą lokalizację w pobliżu Aglomeracji Śląskiej i Krakowa dlatego jest to świetna alternatywa dla wielu klientów zlokalizowanych w tamtym rejonie. Trzymamy kciuki za rozwojem usług w tym terminalu — powiedział Michal Golańczyk.

Pierwszy pociąg przewożący kontenery z Chin dotarł do Sławkowa w styczniu. Obecnie Euroterminal umożliwia przeładunki kontenerów na pociągi, które przewożą je w kierunku Trójmiasta, Niemiec oraz Włoch. Pociągi pokonują trasę Xi’an – Euroterminal Sławków w 10 dni. W polskim terminalu istnieje też możliwość przeładowania kontenerów na samochody ciężarowe, które mogą dowieźć je do klienta końcowego w regionie Śląska i Małopolski. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close