Partnerzy portalu

Spadek przeładunków w terminalach kontenerowych w Porcie Hamburg

Tagi: HHLA, Port Hamburg,

Port Hamburg odnotował umiarkowany spadek wielkości przeładunków w I kwartale 2020, co jest wynikiem zmieniającej się sytuacji w światowej gospodarce, w tym przerwaniu części dostaw dla przemysłu z powodu epidemii koronawirusa, a także niekorzystnych warunków pogodowych.

fot. Port Hamburg

Na początku roku pracę Portu Hamburg zakłóciły sztormy na Morzy Północnym, które powodowały, że statki nie mogły zawijać do portu. W lutym i marcu widoczne stały się pierwsze symptomy wpływu pandemii COVID-19 w tym zamknięcie fabryk w Chinach i spadek zamówień w Europie. To kolejny port, który informuje o zmniejszonych obrotach. Wynik operacyjny portu (EBIT) spadł w pierwszym kwartale o 38,6 % do poziomu 36,7 mln euro. 

— Nasze oczekiwania na bieżący rok obrotowy były optymistyczne. Mamy jednak świadomość, że warunki zewnętrzne dla naszej firmy zmieniają się od pewnego czasu z powodu szeregu czynników. Skutki sztormów na wiosnę i szybkie rozprzestrzenienie się pandemii koronawirusa odcisnęły jednak piętno na naszych wynikach. Musimy dostosować się do sytuacji, której nigdy nie doświadczyliśmy w historii naszej firmy i na którą nie mamy wpływu. 2020 będzie jednym z najtrudniejszych lat w historii HHLA. Wykorzystamy jednak nasze doświadczenie, aby znaleźć sposoby wyjścia z tego kryzysu i nadal z powodzeniem rozwijać HHLA — powiedziała cytowana w komunikacie Angela Titzrach przewodnicząca rady nadzorczej spółki HHLA.

W segmencie logistyki przychody portu spadły o 3,7% do poziomu 327,4 mln euro a EBIT spadł o 41,7% i wyniósł 32,5 mln euro. Terminale kontenerowe HHLA przeładowały 1 mln 796 tys TEU (mniej 3,7% niż rok wcześniej). Zarówno opóźnienia spowodowane warunkami pogodowymi jak i anulowane zawinięcia spowodowane epidemią wpłynęły głównie na wolumen ładunków na połączeniach z krajami Dalekiego Wschodu. Natomiast wielkość ładunków na połączeniach z terminalami w Odessie i Tallinie utrzymały się na podobnym poziomie jak rok temu (144 tys. TEU).

Większy udział kolei w intermodalu

Przeładunki kontenerów z wykorzystaniem transportu intermodalnego spadły o 5,1% do 378 tys. TEU. Większa spadki odnotowano w przewozach samochodowych niż kolejowych. Wielkość tych drugich wyniosła 300 tys TEU (310 tys. TEU rok wcześniej). Tym samym udział kolei w transporcie intermodalnym w przeładunkach HHLA wzrósł z 77,9% do 79,4%.

— Światowa pandemia koronawirusa skłoniła organy rządowe i władze niemal we wszystkich dotkniętych krajach do wprowadzenia nadzwyczajnych środków bezpieczeństwa w celu powstrzymania rozprzestrzeniania się wirusa. Środki te mają głównie na celu zminimalizowanie kontaktów między ludźmi. Zarówno na poziomie krajowym, jak i w transporcie międzynarodowym prowadzi to do spadku aktywności gospodarczej, którego prawdziwego wpływu i czasu trwania nie można jeszcze dokładnie oszacować. Recesja wpływa na wszystkie dziedziny gospodarki, w tym na handel międzynarodowy, co ma kluczowe znaczenie dla HHLA — komentuje spółka.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close