Partnerzy portalu

Spadły przeładunki w Porcie Gdańsk w I kwartale

W I kwartale 2020 roku w Porcie Gdańsk widoczny jest wpływ pandemii koronawirusa na branżę morską i obsłużony w porcie wolumen. Port Gdańsk w I kwartale 2020 roku uzyskał wynik o 8,3% niższy niż w analogicznym okresie 2019 roku zamykając I kwartał przeładunkami na poziomie 11,3 mln ton. Odnotowano spadki w większości grupach ładunkowych oprócz zbóż (+223%), LPG (+27%) i innych masowych (+6,4%).

fot. Port Gdańsk

W pozostałych grupach ładunkowych odnotowano spadek rdr: paliwa (-16,8%), węgiel (-27,5%), drobnica (-1,2%) kontenery (-2,1%) ro-ro (-23,8%).

W I kwartale 2020 roku w Porcie Gdańsk nie obsłużono ładunków z grupy Drewno oraz Ruda. Podział struktury przeładunków w I kwartale 2020 roku, przedstawia się następująco: masowe płynne: 29,7%, masowe suche: 23,8%, ładunki drobnicowe: 46,5%.

W I kwartale 2020 roku, liczba zawinięć statków handlowych do Portu Gdańsk wyniosła 764, co oznacza wzrost o 17 zawinięć w stosunku do analogicznego okresu 2019 roku. Równocześnie w 2020 roku zanotowano niższą średnią pojemność brutto statku niż w I kwartale 2019 roku, głównie z powodu mniejszej liczby zawinięć kontenerowych statków oceanicznych w marcu.

Największy port europejski Port Rotterdam po I kwartale bieżącego roku odnotował spadek rdr na poziomie -9,3%, a drugi co do wielkości port europejski – Antwerpia wzrost +4% rdr. Zjawisko rozprzestrzeniającej się epidemii koronawirusa, które obejmuje swym zasięgiem coraz większą część świata w aspekcie terytorialnym, oddziałuje na całą globalną gospodarkę i handel, odwracając dotychczasowe trendy rynkowe i tym samym zakłócając obowiązujące prognozy.

Port Gdańsk po podsumowaniu I kwartału 2020 roku, pomimo spadku w przeładunku kontenerów nadal plasuje się na drugiej pozycji w morskim rankingu kontenerowym na Bałtyku, a do lidera bałtyckich przewozów kontenerowych, portu St. Petersburg, który przeładował w analogicznym okresie 561 950 TEU, brakuje mu 87 557 TEU. W I kwartale 2020 roku odnotowano w Porcie Gdańsk mniejszą ilość ładunków z grupy ro-ro, które odnotowały 24% spadek rdr, głównie z powodu mniejszej ilości samochodów handlowych. Natomiast ładunki promowe ro-ro utrzymują się na podobnym poziomie co w roku ubiegłym, odnotowując zaledwie 1,5% spadek w stosunku do roku poprzedniego.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close