Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

DCT: Nie pobieramy opłat za infrastrukturę

DCT Gdańsk odrzuca zarzuty PCC Intermodal i twierdzi, że opłaty manipulacyjne pobierane od przewoźników kolejowych nie mają charakteru opłaty za dostęp do infrastruktury.

fot. DCT Gdańsk

PCC Intermodal twierdzi, że DCT pobiera opłaty manipulacyjne, które de facto pokrywają koszty utrzymania infrastruktury i powinny być zatwierdzane przez UTK. Tę interpretację odrzuca gdański terminal kontenerowy. 

— Nie zgadzamy się ze stwierdzeniem PCC. DCT Gdańsk S.A. nie pobiera opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej. Usługi dostarczane pod nazwą „Opłata manipulacyjna” to konkretne usługi wykonywane przez pracowników DCT na rzecz operatorów intermodalnych. Usługi te są wymagane, aby umożliwić obsługę składów wagonowych. Opłata ta stosowana jest przez DCT od 2008 r. i znajduje odzwierciedlenie w publicznie dostępnej taryfie. DCT pobiera tę opłatę zgodnie z prawem od 2008 r. Zasadność pobierania przez nas tej opłaty (a tym samym stanowiska DCT) została potwierdzona przez Sąd Okręgowy w Gdańsku, który nieprawomocnym wyrokiem z dnia 17 marca 2020 r. nakazał PCC dokonanie zapłaty zaległych kwot „Opłaty manipulacyjnej” w całości, wraz z odsetkami  — komentuje Katarzyna Frankiewicz, specjalistka ds. komunikacji DCT Gdańsk. 

PCC Intermodal zapowiada odwołanie od wyroku sądu. W odpowiedzi na pytanie IntermodalNews.pl DCT wyszczególniło czynności za wykonywanie, których naliczane są sporne opłaty. 

— Opłata manipulacyjna za obsługę kolejową obejmuje, ale nie ogranicza się do: przygotowywania wagonów do przeładunku kontenerów; w tym ustawiania czopów/trzpieni wagonowych; weryfikacji zgodności planu otrzymanego od zleceniodawcy z rzeczywistym stanem przygotowania transportu, w tym zatrzymań celnych lub innych; sporządzania raportów i przesyłania informacji o zaistniałych rozbieżnościach z uwzględnieniem propozycji rozwiązań; uzgadniania okien obsługi składów pociągowych i bieżącego planowania usług; wprowadzania informacji do systemu operacyjnego terminalu o zaawizowanych przez zleceniodawcę kontenerach — wyjaśnia przedstawicielka DCT Gdańsk. 

PCC Intermodal twierdzi jednak, że czynności takie jak weryfikacja zgodności planu zlecane są nie przez operatorów intermodalnych ale armatorów i spedytorów w związku z czym powinny być pokrywane przez te podmioty w ramach liniowego THC. PCC dokonała refakturowania tych opłat na rzecz swoich klientów.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close