Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Koleje Austriackie dołączyły do Korytarza Transkaspijskiego

Rail Cargo Group, Koleje Austriackie oraz Port Baku podpisały list intencyjny ws. wspólnego rozwijania Korytarza Transkaspijskiego (Middle Corridor). To rozszerzenie projektu, którego inauguracją był pierwszy przejazd pociągu z Azerbejdżanu przez Turcję do Pragi.

fot. Middle Corridor

Pilotażowy przejazd kolejową linią transkaspijską (TITR) umożliwił ominięcie Rosji wykorzystując prom przez Morze Kaspijskie, linię kolejową Baku – Tibilisi – Cars i nowy tunel kolejowy pod Bosforem. Inauguracyjny pociąg został uruchomiony przez China Railway Express we współpracy z azerską spółką ADY Container LLC. Celem projektu TITR jest integracja spółek kolejowych oraz przewoźników promowych z Kazachstanu, Azerbejdżanu, Gruzji, Turcji i Ukrainy.  List intencyjny podpisany 27 listopada zakłada promowanie szlaku transkaspijskiego oraz dążenie do scalenia go z głównymi magistralami kolejowymi w Europie. 

Koleje Austriackie w swoim komunikacie prasowym zwracają uwagę też na fakt, że nowa alternatywna trasa jest odpowiedzią na problem kongestii na przejściu granicznym Brześć – Małaszewicze. Jednak dla Polski nowy szlak również przynosi nowe możliwości. Jedna z odnóg Korytarza Środkowego wiedzie bowiem przez Morze Czarne, Odessę do Polski i wykorzystuje Linię Hutniczo – Szerokotorową i Euroterminal Sławków. Celem TITR jest przyspieszenie i usprawnienie procedur transportu cargo na tym szlaku.

Usprawnione połączenie

Jeszcze do niedawna szlak transkaspijski był przez spedytorów uznawany za mało atrakcyjny ze względu na długi czas przejazdu z Europy do Chin. Jednak w ostatnim czasie udało się usprawnić przejazd dzięki uruchomieniu wahadłowych promów między Baku a portami w Kazachstanie. Z opcji tej planują skorzystać m.in. PKP LHS, które zamierzają uruchomić pociąg kontenerowy do Chin omijający rosyjskie embargo na polską żywność – informowała spółka podczas targów TransLogistica Poland 2019.

Nowym członkiem projektu są Koleje Austriackie (ÖBB). Rail Cargo Austria już w tej chwili prowadzi połączenia kolejowe do Chin przez Rosję. Z kolei dla Azerbejdżanu nowy korytarz jest szansą na zbudowanie pozycji Baku jako jednego z najważniejszych hubów logistycznych w Azji. Oprócz połączenia do Chin przez Kazachstan trwają także prace na budową korytarza południowo – wschodniego z Turcji przez Iran do Indii. 

Jednym z elementów nowego projektu jest także budowa hubu logistycznego w holenderskim mieście Venlo, w czym bierze udział spółka Cabooter Group .

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close