Partnerzy portalu

PKP LHS zaoferuje połączenie do Chin omijające Rosję

PKP LHS wraz z partnerami w ciągu miesiąca planuje uruchomić połączenie intermodalne z Polski do Chin wykorzystujące Korytarz Transkaspijski TMTM. Usługa ta otwarta jest dla polskich eksporterów żywności, którzy będą mogli transportować towary szlakiem omijającym rosyjskie embargo.

fot. Euroterminal Sławków

— Skupiamy się na trzech kierunkach transportu, które chcemy rozwijać.  Pierwszym kierunkiem jest szlak Europa – Chiny, w którym LHS może pełnić rolę uzupełniającą dla Małaszewicz. Obecnie poszukiwane są alternatywy dla przejścia Brześć – Terespol i jedną z nich jest LHS. Drugim kierunkiem będzie transport żywności z Polski do Chin poprzez Korytarz Transkaspisjki z pominięciem Rosji. Jest to istotne dla eksporterów ze względu na rosyjskie embargo na polską żywność. Jeszcze do niedawna trasa ta była mało konkurencyjna cenowo i czasowo, jednak dzięki zastosowaniu przewozów wahadłowych między Gruzją i Azerbejdżanem oraz uruchomieniu promu na Morzu Czarnym ten kierunek poprawił swój potencjał. Obecnie odbywają się targi w Szanghaju, na których jest kilkuset polskich wystawców i chcemy zaoferować im możliwość transportu szlakiem TMTM w oparciu o otwarty pociąg Odessa – Sławków. Usługa ta będzie uruchomiona w ciągu miesiąca — zapowiedział Dariusz Sikora, członek zarządu PKP LHS podczas konferencji, która odbyła się w trakcie targów TransLogistica Poland 2019. 

Innym kierunkiem, który chce rozwijać PKP LHS jest połączenie Gdańsk – Ukraina w oparciu o otwarty pociąg skomunikowany z połączeniem Sławków – Odessa. Uruchamianie nowych szlaków kolejowych jest szansą na zwiększenie wykorzystania infrastruktury kolejowej na wschodniej granicy w połączeniach intermodalnych. Większą obecność na kierunku wschodnim zapowiada PKP Cargo.

— Wymiana handlowa na kierunku Azja – Europa w 98% odbywa się jest drogą morską, a niespełna procent to transport kolejowy. Widać więc potencjał dla rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku, a dynamika wzrostu przywozów jest duża. Trzeba jednak pamiętać, że co prawda obecnie Chiny dopłacają ok 40% kosztu przewozów ale poźniej te subsydia będą mniejsze. Miejsce Polski na nowym Jedwabnym Szlaku jest szczególnie istotne, gdyż znajdujemy się na połączeniu korytarzy północ – południe i wschód – zachód — zauważył Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo. 

Obsługa pociągów kontenerowców jadących do Chin szlakiem euroazjatyckim to znacząca część pracy terminala Spedcont w Łodzi. Jednak polskie terminale nie są jeszcze hubami intermodalnymi w takim rozumieniu jakie funkcjonuje w Azji. 

— W Chinach hub intermodalny posiada kilkadziesiąt magazynów stanowiących zaplecze. My również chcemy być czymś więcej niż tylko terminalem przeładunkowym i operować pełen zakres usług logistycznych w tym magazynowanie, formowanie kontenerów i obsługiwanie bocznicy. Polska musi zbudować takie huby z prawdziwego zdarzenia a jeden z nich rozwijamy w Łodzi — powiedział Marcin Sidorowicz, kierownik ds transportu intermodalnego w Spedcont. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close