Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

UTLC ERA zorganizowała pociąg z Chin do Niemiec, który omija Polskę

Międzynarodowy operator logistyczny UTLC ERA zainaugurował nową odnogę kolejowego Jedwabnego Szlaku, która omija Polskę. Sporym ułatwieniem dla spedytorów, którzy zdecydują się na skorzystanie z tego przewozu jest możliwość zastosowania jednego listu przewozowego CIM/SMGS dla całej multimodalnej trasy.

UTLC ERA
fot. mat. prasowe

Organizatorzy kolejowych przewozów kontenerowych na kierunku Chiny – Europa szukają alternatywnych tras. Nowe odnogi szlaku pozwalają ominąć wąskie gardło jakim zdaniem wielu spedytorów jest przejście graniczne Brześć-Małaszewicze. Utrudnieniem jest także polska sieć kolejowa, na której obecnie realizowanych jest wiele prac modernizacyjnych, które wiążą się z zamknięciami torowymi.

Niedawno pierwszy pociąg jadący do Niemiec przez Obwód Kaliningradzki i przejście kolejowe w Braniewie wytrasowała spółka DHL Global Forwarding. Jednak operatorzy logistyczni mogą już całkowicie omijać nasz kraj. W październiku ruszył pierwszy pociąg korzystający z linii z Baku przez Gruzję do Turcji. Pociąg do Europy dotrze nowym tunelem pod cieśniną Bosfor. 

Spółka UTLC ERA, której udziałowcami są Koleje Rosyjskie, Kazachskie i Białoruskie zorganizowała kolejne alternatywne połączenie kolejowo-promowe. Pociąg testowy wyruszył w listopadzie z Xi’an i dotarł do portu Bałtyjsk w Obwodzie Kaliningradzki. Następnie dzięki przeprawie promowej dotrze do niemieckiego portu Mukran na wyspie Rugia, skąd drogą kolejową kontenery będą przewiezione do Hamburga. 

Jeden list na różne formy transportu

Jedną z zalet nowego połączenia jest możliwość skorzystania z jednego listu przewozowego CIM/SMGS. List obejmuje cały przewóz niezależnie od zmienianego po drodze środka transportu, który obejmuje też różne systemy prawne. Zastosowanie listu CIM/SMGS pozwoliło znacząco skrócić procedury formalne a tym samym czas przewozu. 

Szybkie połączenie promowe między Rosją a Niemcami powoduje, że dla operatorów logistycznych przejazd przez Polskę przestał być koniecznością. — Pierwsze dostawy towarów za pośrednictwem tego krótkiego połączenia morskiego już pokazują ogromny potencjał. Jednak sukces tej nowej trasy zależy od stopnia integracji i interakcji między wszystkimi partnerami w transporcie. Tak więc oczekujemy dalszego rozwoju naszego wspólnego projektu i wkrótce otwieramy zaplanowane usługi — powiedział cytowany w komunikacie Alexey Grom, prezes spółki UTLC ERA. 

Nowa trasa pokazuje, że dla operatorów logistycznych coraz większe znaczenie ma możliwość korzystania z wygodnych rozwiązań, które traktują transport intermodalny jako całość.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close