Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Rotterdam świętował zakończenie pogłębiania toru wodnego

Władze Portu Rotterdam oraz niderlandzka dyrekcja robót publicznych otworzyły tor wodny Nieuwe Wterweg po pogłębieniu. To kolejny duży europejski port który będzie przyjmował statki o większym zanurzeniu.

Rotterdam
fot. Port Rotterdam

Droga wodna Nieuwe Waterweg została pogłębiona o 1,5 metra na odcinku  25 kilometrów. Dzięki tej inwestycji największe statki morskie o zanurzeniu 15 m będą mogły łatwo dotrzeć do obszaru Botlek w centralnej części portu. Nieuwe Waterweg to najważniejszy kanał żeglugowy w Rotterdamie, który jest początkiem Europortu. Prace przy pogłębianiu toru wodnego przeprowadzane były przy zachowaniu intensywnego ruchu statków na tym kanale. Każdego roku tym torem wodnym płynie 15 tysięcy statków. Pogłębienie Nieuwe Waterweg kosztowało 70 mln euro.

— To, że największe statki morskie mają teraz łatwy dostęp do portu w Rotterdamie, ma kluczowe znaczenie dla pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw w tym obszarze. Inwestycje władz portowych wywołują szeroki zakres inwestycji sektora portowego. Potwierdza to nasz cel, jakim jest dalsze wzmacnianie przemysłu portowego, a jednocześnie ciężka praca nad opracowaniem zupełnie nowych działań, na przykład poprzez inwestowanie w transformację energetyki i cyfryzację — powiedział podczas uroczystego otwarcia drogi wodnej Ronald Paul, dyrektor operacyjny portu w Rotterdam.

Możliwość przyjmowania statków o zanurzeniu 15 m i więcej staje się kluczowa dla przyszłego funkcjonowania europejskich portów. Transportowanie ładunków większymi jednostkami pozwala obniżyć koszty przewozu oraz zmniejszyć wpływ transportu na środowisko. Z tego powodu kolejne porty inwestują w pogłębianie torów wodnych. Wkrótce rozpocznie się pogłębienie toru wodnego w Hamburgu, który w 2012 r. będzie mógł przyjmować statki o zanurzeniu 14 m o czym pisaliśmy TUTAJ.

Zachodnioeuropejskie porty przygotowują się na rosnącą presję ze strony portów bałtyckich, które dzięki inwestycjom infrastrukturalnym realizowanym przez państwa Europy środowej w tym Polski oraz uruchamianiu nowych głębokowodnych terminali kontenerowych są coraz bardziej atrakcyjne dla światowych armatorów i przejmują część handlu na kierunku Azja – Europa. Na przykład DCT Gdańsk dysponuje nabrzeżami o głębokości 16,5 m. Również i Port Gdynia planuje pogłębienie toru wodnego. Inwestycje Zarządu Morskiego Portu Gdynia i Urzędu Morskiego w Gdańsku mają być ukończone w 2021 r. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close