Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Drony, pojazdy-baterie i Hyperloop: innowacje terminali w Hamburgu

Spółka HHLA – operator dwóch terminali kontenerowych na terenie Portu Hamburg testuje nowe rozwiązania logistyczne w tym drony. Innowacje mają usprawnić przeładunki oraz przygotować terminal na wykorzystanie w 100% energii z OZE.

drony
fot. HHLA

HHLA jest największym operatorem terminali kontenerowych w Hamburgu. Spółka w 70% jest własnością miasta – landu Hamburg i zobligowana jest to zrealizowania celu niemieckiej transformacji energetycznej. Chodzi o korzystanie wyłącznie z energii odnawialnej. HHLA jest bliska osiągnięcia tego celu, gdyż Hamburg leży w pobliżu dużych farm wiatrowych. Z nich natomiast pochodzi większość energii elektrycznej wykorzystywanej w Hamburgu. Problemem jest fakt, że energia z wiatru i ogniw słonecznych nie jest dostępna zawsze stąd konieczne jest magazynowanie energii lub korzystanie z zapasowych źródeł. HHLA zdecydowała się zatem na nowatorskie rozwiązanie. Do 2022 autonomiczne pojazdy elektryczne (AGV) obsługujące terminal będą działać jak baterie szybko ładujące się.

— Terminal inwestuje przekształcenie elektrycznych pojazdów autonomicznych AGV w baterie litowo -jonowe. Pojazdy będą zsynchronizowane z siecią energetyczną i będą oddawały energię do sieci w okresach kiedy energia z OZE będzie niedostępna — powiedział Maciej Brzozowski, dyrektor przedstawicielstwa Portu Hamburg na Polskę. 

HHLA współpracuje także z firmą MAN nad projektem autonomicznej ciężarówki, która mogłaby być wykorzystywana na niektórych specjalnie przygotowanych drogach. To jeden z sposobów radzenia sobie z brakiem wykwalifikowanych kierowców ciężarówek, o czym pisaliśmy TUTAJ.

Drony w terminalach

Terminale kontenerowe w Hamburgu rozważają także wykorzystywanie dronów do transportu kontenerów. Koncepcja takiego drona jest przygotowana wspólnie z Centrum Logistyki Morskiej Instytutu Frauenhofera — Oczywiście nie chodzi tu o transport wewnątrz terminalu, bo do tego są suwnice i pojazdy AGV. Chodzi natomiast o sytuacje kiedy kontener musimy przenieść z jednego terminalu na drugi. Drony mogą mieć tutaj zastosowanie bo pozwalają ominąć korki — wyjaśnił Brzozowski. 

Z kolei w grudniu 2018 HHLA powołała spółkę joint – venture z firmą Hyperloop Transportation Technologies, należącą do Elona Muska. Zadaniem spółki jest opracowanie komercyjnego systemu transportu kontenerów w Hyperloopie. Potencjalnie takie systemy mogłyby łączyć Hamburg z Monachium i Berlinem. Trwają badania nad wykonalnością i opłacalnością takiej koncepcji.  

Możliwość komentowania została wyłączona.

CARGOTOR-2023
czloko 2s
duis-port-2024_2
banner-600x400-1
pl
Intermodal_600x400
CT-PL_Intermodal_600x400px
BM2025
Pesa-_baner-600x400_small
v1-1

OFERTY PRACY

OGŁOSZENIA

OSTATNIE WPISY

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close