Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

S11: Ruszyła budowa obwodnicy Kępna

23 sierpnia 2019 r. zainaugurowano prace budowlane na drugim etapie obwodnicy Kępna na S11 w województwie wielkopolskim.

S11
fot. GDDKiA

– Efektem rozpoczętych właśnie prac na obwodnicy Kępna będzie wyprowadzenie z miasta ruchu tranzytowego na osi północ – południe w ciągu obecnej DK11, a przyszłej S11. Dzięki nowej inwestycji drogowej wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu drogowego – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Trwa już odhumusowanie placu budowy, rozpoczęto prace przy wykopach i nasypach. Ruszyły także roboty przy obiektach inżynierskich. Dzięki budowie II etapu obwodnicy Kępna ułatwiony zostanie dojazd do tego miasta od strony drogi ekspresowej S8. Uprości się także połączenie z DK39 w kierunku Namysłowa. 

Obwodnica Kępna, w ciągu nowego odcinka drogi ekspresowej S11, realizowana jest w dwóch etapach. W pierwszym, na który umowę podpisano w październiku 2015 r., powstał odcinek drogi ekspresowej o długości ok. 3,6 km. Prowadzi on na północ od węzła Kępno na S8. Wykonawca, firma Budimex, zrealizowała go za kwotę 73 mln złotych. Wybudowano trzy obiekty inżynierskie: przejście dla zwierząt średnich w ciągu drogi ekspresowej, wiadukt nad drogą ekspresową S11 w ciągu drogi powiatowej oraz wiadukt nad linią kolejową. Kierowcy wjechali na odcinek obwodnicy zrealizowany w I etapie w maju 2018 r., czyli dwa miesiące przed terminem.

Obecnie trwa realizacja drugiej części inwestycji, przedłużenie trasy na południe od drogi ekspresowej S8. Umowę w systemie Projektuj i Buduj podpisano z firmą INTERCOR w październiku 2017 r., a jej wartość wynosi 122,6 mln złotych. W ramach inwestycji powstanie odcinek drogi ekspresowej o długości ok. 6,8 km. Powstanie też łącznik z istniejącą drogą krajową DK11 o długości ok. 1,3 km. 14 czerwca 2019 r. GDDKiA otrzymała decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a cztery dni później przekazano Wykonawcy plac budowy.

S11: przebieg i zakres prac

Od istniejącego węzła Kępno nowa trasa o nawierzchni bitumicznej pobiegnie na południe. Początkowo będzie to droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu (do węzła Kępno Wschód). Następnie jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku (do węzła Baranów). Będzie mieć nośność 11,5 tony/oś i włączy się do istniejącego przebiegu DK11.

W ramach inwestycji powstanie dziewięć obiektów mostowych oraz dwa węzły: Kępno Wschód (połączenie z drogą wojewódzką nr 482) oraz Baranów (połączenie z DK11).

Na obwodnicy powstaną także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przebudowana zostanie infrastruktura techniczna (sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne). Oddanie do ruchu obwodnicy Kępna planowane jest w 2021 r.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close