Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Lokomotywy PKP PLK testowały most w Warszawie

Tagi: PKP PLK,

Stojące i jeżdżące stutonowe lokomotywy sprawdziły nowy kolejowy Most Gdański w Warszawie. Statyczne i dynamiczne próby obciążeniowe poprzedzają oddanie obiektu do eksploatacji.  We wrześniu nowa kolejowa przeprawa ułatwi komunikację w stolicy. Inwestycja realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za ponad 75 mln zł ze środków budżetowych.

lokomotywy
fot. PKP PLK

We wtorek odbyły się pierwsze próby obciążeniowe nowej konstrukcji Mostu Gdańskiego. Na każde z dziewięciu przęseł kolejno wjeżdżały trzy stutonowe lokomotywy. Po zakończeniu tzw. obciążeń statycznych, w środę w nocy były również próby dynamiczne – przejazdy lokomotywy z prędkością od 10 do 90 km/h. Podczas przejazdów specjalna aparatura dokładnie mierzyła parametry jak również zachowanie konstrukcji. Badania mają potwierdzić, że Most Gdański jest przystosowany do bezpiecznego przejazdu ciężkich składów (nacisk na oś 22,5 t).

Zasadnicze prace na nowej, południowej konstrukcji mostu zakończą się we wrześniu. Robotnicy pracowali kilkanaście metrów nad Wisłą. Wykorzystane były przede wszystkim barki oraz specjalistyczny sprzęt do demontażu i montażu ciężkich stalowych konstrukcji. Wykonawca musiał radzić sobie także przy bardzo niskim stanie Wisły i podczas fali powodziowej. Jednakże prace tak zorganizowano, że nie miały wpływu na kursowanie pociągów po czynnym moście północnym.

Lokomotywy testują ważny most

Inwestycja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dostosowuje obiekt do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Wraz z otwarciem mostu zwiększy się w szczególności przepustowość linii. Z kolejowego Mostu Gdańskiego korzystają pociągi pasażerskie jak również pociągi towarowe. Przeprawa jest też ważnym ogniwem linii obwodowej. Szlak ten łączy stacje Warszawa Zachodnia, Warszawa Gdańska i Warszawa Praga.

Zadanie na Moście Gdańskim PKP Polskie Linie Kolejowe realizują ze środków budżetowych. Wartość umowy to 75 780 796,55 (netto) zł.

W 2016 roku zakończono przebudowę młodszej, wybudowanej w latach 70-tych XX wieku, konstrukcji Mostu Gdańskiego. Jest przystosowana do obsługi w szczególności cięższych składów pasażerskich i towarowych. Pociągi pasażerskie mogą obecnie przejeżdżać z prędkością 80 km/h, a towarowe 60 km/h.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close