Partnerzy portalu

Kończy się remont ważnego mostu kolejowego w Warszawie

Tagi: PKP PLK,

Kończą się prace przy Moście Gdańskim. Nowa konstrukcja jest bardziej wytrzymała i dostosowana do wyższych prędkości, co ułatwi organizację komunikacji kolejowej w stolicy oraz w aglomeracji. Przeprawa ma dziewięć nowych stalowych przęseł. Wkrótce most przetestują lokomotywy.

fot. PKP PLK

Prace na półkilometrowym kolejowym Moście Gdańskim pomiędzy stacją Warszawą Gdańską a przystankiem Warszawa ZOO objęły nie tylko wymianę przęseł. Wzmacniane są podpory. Nowy tor i sieć trakcyjna zapewnią sprawniejsze przejazdy pociągów po moście.

Zasadnicze prace na południowej konstrukcji mostu zakończą się we wrześniu. Wówczas po nowej przeprawie pojadą pociągi.

Wykonawca tak prowadził prace, że nie miały wpływu na kursowanie pociągów. Roboty odbywały się kilkanaście metrów nad brzegami oraz nad Wisłą. Wykorzystane były barki oraz specjalistyczny sprzęt do demontażu i montażu ciężkich stalowych konstrukcji.

Pracownicy musieli uwzględnić szybkie zmiany poziomu wody i we właściwy sposób zabezpieczyć budowę podczas wysokiej fali na Wiśle w maju. Również niski stan rzeki spowodował konieczność wykonania dodatkowych prac.

Nowe przęsła były montowane na specjalnym „stole montażowym” po stronie Żoliborza. Następnie, 250-tonowe konstrukcje, były przesuwane w kierunku Pragi i osadzane na kamiennych podporach.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. dostosowuje obiekt do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Wraz z otwarciem mostu zwiększy się przepustowość linii. Z kolejowego Mostu Gdańskiego korzystają pociągi pasażerskie oraz pociągi towarowe.

W 2016 roku zakończono przebudowę młodszej, wybudowanej w latach 70-tych XX wieku, konstrukcji Mostu Gdańskiego. Jest przystosowana do obsługi cięższych składów pasażerskich i towarowych. Pociągi pasażerskie mogą przejeżdżać z prędkością 80 km/h, a towarowe 60 km/h.

Zadanie „Wykonanie robót budowlanych oraz opracowanie dokumentacji projektowej wraz z wykonaniem robót dla zabudowy koryta balastowego w torze nr 1 wraz z nawierzchnią kolejową na tłuczniu oraz robotami towarzyszącymi, związanymi z poprawą bezpieczeństwa na kolejowym Moście Gdańskim w Warszawie w ramach projektu pn.: „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej – Prace na moście Gdańskim w Warszawie” jest realizowane ze środków budżetowych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Wartość umowy to 75 780 796,55 (netto) zł.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close