Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

W Porcie w Duisburgu otwarto punkty do zasilania statków śródlądowych energią elektryczną

W Porcie w Duisburgu oficjalnie otwarto łącznie 59 nowych punktów zasilania lądowego dla statków śródlądowych. Stanowi to kolejny kamień milowy w przyjaznej dla klimatu transformacji największego portu śródlądowego na świecie. 

fot. Duisport

Nowe systemy umożliwiają statkom wyłączanie silników spalinowych podczas postoju i zasilanie się przyjazną dla środowiska energią elektryczną. W tym celu w ostatnich miesiącach ułożono kilka kilometrów podziemnego kabla w Mühlenweide, na wyspie Mercator i w Pontwert. Ponadto wybudowano siedem nowych stacji transformatorowych. Na terenie portu dostępnych jest obecnie łącznie 69 punktów ładowania. Port w Duisburgu jest obecnie liderem w Niemczech w zakresie zasilania lądowego statków śródlądowych – zarówno pod względem liczby, jak i zasięgu.

„Naszym celem było zaspokojenie potrzeb operatorów żeglugi śródlądowej dzięki nowej, rozbudowanej infrastrukturze ładowania i maksymalne uproszczenie procesu ładowania” – powiedziała Ann-Kathrin Stinder, kierownik projektu w duisport. Dzięki temu w przyszłości wystarczy przyłożyć aktywowaną kartę płatniczą do słupów zasilania, aby statek był zasilany kablem. Dostarczana energia elektryczna pochodzi w całości z odnawialnych źródeł energii. Prognozy wskazują, że pozwoli to zaoszczędzić ponad 2800 ton CO₂ rocznie.

Dalsze wzmocnienie żeglugi jako zrównoważonego środka transportu

„Nowa infrastruktura zasilania lądowego to kolejny krok na drodze do uczynienia portu w Duisburgu pionierem zrównoważonej logistyki” – mówi prezes duisport, Markus Bangen, który cieszy się z politycznego wsparcia: kraj związkowy Nadrenia Północna-Westfalia i rząd federalny sfinansowały projekt kwotą około 3,8 miliona euro. Lars Nennhaus, członek zarządu duisport ds. technologii i operacji, skomentował: „Razem wysyłamy wyraźny sygnał na rzecz ochrony klimatu, a jednocześnie tworzymy techniczne warunki do dalszego wzmacniania szlaku wodnego jako zrównoważonego środka transportu”.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close