Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Kolejny krok ku modernizacji kolejowej trasy Bydgoszcz – Trójmiasto 

PKP PLK podpisały umowę na przebudowę stacji Maksymilianowo – kluczowej lokalizacji dla sprawnego przewozu ładunków z południa kraju do bałtyckich portów. Wartość inwestycji Polskich Linii Kolejowych S.A. to ponad 927 mln zł netto, w tym dofinansowanie ze środków programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko na lata 2021-2027 (FEnIKS).

fot. PKP PLK

W Maksymilianowie krzyżują się dwie najważniejsze dla transportu towarów z południa kraju do portów morskich w Gdyni i Gdańsku linie kolejowe: nr 201 (Nowa Wieś Wielka – Gdynia Port) oraz nr 131 (Chorzów Batory – Tczew). Trwająca już modernizacja linii nr 201, w tym dobudowa drugiego toru oraz elektryfikacja, ma istotne znaczenie zwłaszcza dla portu w Gdyni. Pozwoli bowiem na szybki i sprawny przewóz ładunków koleją z ominięciem linii nr 131 i 9 (trasa Bydgoszcz – Tczew – Gdańsk).

Prace w Maksymilianowie wykona firma Strabag Sp. z o.o. za kwotę 927 336 529,12 zł netto (1 140 623 930,82 mln zł brutto). Zakończenie robot planowane jest w I kwartale 2029 r. Zadanie pn. „Zaprojektowanie (w zakresie branży SRK i telekomunikacja) i wykonanie robót dla zadania pn.: „Odcinek 1 – roboty budowlane na linii kolejowej nr 201 stacja Maksymilianowo” w ramach projektu „Prace na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna”  jest dofinansowane ze środków programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko na lata 2021-2027 (FEnIKS) w wysokości 85 proc.

Przebudowa stacji Maksymilianowo to element modernizacji linii kolejowej nr 201 z Bydgoszczy przez Kościerzynę do Gdyni. Projekt trwa od 2021 r. (prace na liniach stycznych). Aktualnie roboty koncentrują się na szlakach Kościerzyna – Somonino (oraz na linii nr 214 Somonino – Kartuzy) i Somonino – Gdańsk Osowa. Łączna wartość prac na tych odcinkach wynosi ponad 2,5 mld zł netto. Ich zakończenie planujemy w 2028 r. W lipcu br. ogłosiliśmy przetarg na prace na odcinku Maksymilianowo – Wierzchucin. Modernizację odcinka Maksymilianowo – Kościerzyna (w podziale na 4 kontrakty) planujemy sfinalizować w 2029 r., a odcinka Gdańsk Osowa – Gdynia Główna w 2032 r.

Modernizacja linii nr 201 stworzy nowe możliwości dla połączeń pasażerskich między województwem kujawsko-pomorskim a Kaszubami i Trójmiastem. Przepustowość linii znacznie poprawi się dzięki dobudowie drugiego toru oraz elektryfikacji. Poprawią się warunki przewozu towarów do portu morskiego w Gdyni, co ma istotne znaczenie dla gospodarki regionu i kraju.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close